Anders74
Aktiv medlem
En ganska detaljerad test av 350D (18 delsidor)
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=15&id=1472
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=15&id=1472
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mill skrev:
bla bla för liten i förhållande till objektivet.
hur är det om ni trycker på ett 400 mm på era 20D? är inte det samma sak?
mazeson skrev:
Pixmania började leverera igår
Zebra på fredag
Dustin, Cyberphoto o Scandinavia i april
JME Data i slutet av mars
sjohan skrev:
Va det ett demo som dom kommer ha där eller var det en kamera som ska ut till en kund? Är det värt besväret att åka till mölndal? Är ju så nyfiken.
Anders74 skrev:
Jag var och köpte en 350D på Scandinavian i Bankeryd med kit-lins (+17-85). De hade, om jag förstod saken rätt, ett tiotal kvar. Jag var också lite skeptisk till greppet på förhand (194 cm lång och fingrar i proportion till det) men med lillfingret under var det inget problem för mig heller. Med kit-lisen kändes den inte mycket mer besvärande att bära omkring på än en större kompaktkamera (typ G6 eller Pro 1) men balansen funkar även när vänsterhanden bär det mesta av vikten med 17 - 85. (Med reservation för att jag laddar batterierna nu och inte testat fota mer än några bilder i butiken än...) Upplever jag kameran som liten med större objektiv köper jag till ett batterigrepp.
Trevligt förresten med den väldigt "klara" mattskivan i sökaren, vilket uppväger den mindre storleken jämfört med den i 20D.
/Anders
Anders74 skrev:
(Just nu försöker jag övertyga mig själv om att det inte var vanvettigt att lägga ut så mycket på en kamera med diverse tillbehör...)
Uttryck skrev:
Äh, det är sånt man måste förtränga vet du... Ska snart shoppa loss jag också. Det blir kuuul m en ny kamera.
Laser skrev:
Säljaren jag pratade med sa att det var deras demo-ex så den skulle inte ut till någon kund. De var tydligen lite förvånade när den kom idag, de hade inte väntat sig att den skulle komma redan idag, grundat på tidigare erfarenheter de haft av Canon.
Mvh,
Mikael
s60761 skrev:
Ser bra ut. Det enda som jag ställer mig lite frågande till är "sökaren" (x0.8) och dess storlek och ljusstyrka. Kan man komponera bilden fullt ut, se skärpedjup osv?
Sökaren verkar vara lika stor som på Nikon D70?!
T_M skrev:
hur känns buffern på 350D gemfört med 300D, Tänkte mest då när plåtar i raw...
Får man fortfarande vänta i evigheter innan den töms?