Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första användarintrycken av Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för testbilderna, har velat se just bilder i dåligt ljus med hög ISO från den kameran för att se hur bruset skiljer sig från 300D. Ser ungefär lika ut men reduceras väl ännu mer vid utskrift eftersom bilden är större. Hade bruset varit betydligt mindre så hade jag ångrat mitt 300D köp mycket mer, nu kan jag leva med den till nästa generation kommer, i alla fall kanske.
 
Skramlar?

Min 350d skramlar.
Jag tror det är blixtens metall "spår" som sitter lite löst. Är det bara mitt ex, eller är det lika på alla?

// Patrik
 
Re: Skramlar?

Kan det inte vara avkänningen av kamerariktning? Det finns en "kula" i kameran som känner efter om du håller kameran våg- eller lodrätt så att den kan rotera bilderna korrekt.

--jalle


-PH- skrev:
Min 350d skramlar.
Jag tror det är blixtens metall "spår" som sitter lite löst. Är det bara mitt ex, eller är det lika på alla?

// Patrik
 
Re: Re: Skramlar?

JalleS skrev:
Kan det inte vara avkänningen av kamerariktning? Det finns en "kula" i kameran som känner efter om du håller kameran våg- eller lodrätt så att den kan rotera bilderna korrekt.

--jalle

Nja, det låter för mycket för att var den.
 
Omnicolor skrev:
min skramlar också....:)

*Ahhh* Är plötsligt nöjd med min lilla *ist DS. :) Förlåt, kunde inte hjälpa det... skrev just i den andra tråden om 350D att min pryl-tarm skriker efter den. Men nu blev den lite tystare. :)
 
Är det förresten någon som känt på både *ist DS och 350D? Hur känns 350D mot *isten? Är den plastigare?
 
jag ska ner och klämma idag eller imorrn på 350D och kan passa på att klämma lite på *ist ds också
 
mill skrev:
jag ska ner och klämma idag eller imorrn på 350D och kan passa på att klämma lite på *ist ds också

Kanon, Tack! :) Är iofs inte ute efter att byta, men är nyfiken på om de lärt sig att inte göra plastiga kameror. :)
 
vad jag läst/hört är att den är mindre plastig än 300d, typ kompaktare, och det låter ju bra. hoppas de har batterigrepp hemma också så man kan prova hur den känns med det på.
 
Kameran känns inte plastig va och klämde på den nyss nere på Schönherrs nyss. Den är verkligen liten och smidig, jag har små händer och jag kände personligen att jag inte riktigt fick plats men handen som jag ville. Batterigreppet är nog ett måste för min smak i alla fall. Men den är väldigt smidig och den kommer inte kännas jobbig att ha med sig överallt. Helt okej kamera men sökaren va väldigt liten....
 
Hej

Var och kollade lite på 350 i butik idag och den skramlade också men jag tror som du Patrik att det är blixtens "hållare" som skramlar. Det lät så.

Undrar om det skall vara så eller om det är något som kommer justeras senare? Vad tror ni?


Jill
 
Ja, det är typ blixten. Men vad spelar det för roll? Är det ofta man slänger kameran fram och tillbaka? Jag fotar med min, och använder istället maracas för att hålla takten.
 
Omnicolor skrev:
Ja, det är typ blixten. Men vad spelar det för roll? Är det ofta man slänger kameran fram och tillbaka? Jag fotar med min, och använder istället maracas för att hålla takten.

Men det drar ner på kvaliténskänslan. Hur kul är det med en bil som skramlar?
 
hej på er!

Tänkte höra vad ni har fått för tips när det gäller att ladda batteriet, försäljaren sa att det skulle ta ca 15tim för att uppnå maximal kapasitet på 350D batteriet?

Men i manualen så står det 90min?

hmm... vad säger ni?



Ps. Det känns ingen vidare med 24-70/2.8, nästan som jag ångrar att jag sålde 300D:n ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.