Advertisement

Annons

Första användarintrycken av Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter inte bra.

"hej på er!
Tänkte höra vad ni har fått för tips när det gäller att ladda batteriet, försäljaren sa att det skulle ta ca 15tim för att uppnå maximal kapasitet på 350D batteriet?

Men i manualen så står det 90min?

hmm... vad säger ni?



Ps. Det känns ingen vidare med 24-70/2.8, nästan som jag ångrar att jag sålde 300D:n ;-)"


VAD är det som inte känns bra?

Jag var nere på Expert och kände på en idag. Lite trångt för höger pekfinger, jag fattar vad tidigare skribenter menat med att nageln ligger emot. Samtidigt måste jag säga att den kändes bra både mot 20d och 300d. Men ett batterigrepp känns nästan som obligatoriskt. Troligen blir min nästa kamera en 350d.

/Håkan
 
Det går ju faktiskt nästan inte ens att jämföra 350D med 300D utseendemässigt. Är enormt stor skilnad i kvalitetskänsla och storlek. Va och klämde på 350D och 20D på lunchen idag och blev positivt överraskad till 350D

Det är ingen som sett en bild med 350D med Sigma 18-50/2.8 monterad? Är lite nyfiken hur fingrarna får plats...
 
Jag var också och klämde på en 350d idag.
Jag instämmer som så många andra har skrivit att den är lite väl liten. Min flickvän tyckte den var jättebra, men sen har hon ju mindre händer än mig.
Även om det är enormt stor skillnad på priset så kommer jag nog att köpa en 20d, där finns det lite mer att ta i. Känslan i kameran kan vara ovärderlig.

/Patrik
 
Re: Skramlar?

-PH- skrev:
Min 350d skramlar.
Jag tror det är blixtens metall "spår" som sitter lite löst. Är det bara mitt ex, eller är det lika på alla?

// Patrik

Jag har kollat lite på kameran som jag har hemma över helgen medan jag väntar på att få min egen på måndag.
Det är dom två metallstagen som guidar popupp blixten som skallrar. Håller man i dom och "ruskar" på kameran så upphör skramlet.

//Håkan
 
Så är det ju på nästan alla systemkameror på marknaden. Jag vet inte hur det är med 350D men på 300D står det i alla fall till och med i manualen varför det skramlar. Det är dom metallstavarna som håller "fast" popupblixten.
 
Re: Låter inte bra.

Heh heh, jo det jag menade var att med objektivet som väger närmare 1kg, och det hela då blir VÄLDIGT framtungt!

Och det känns inte bra...


Håkan Erlandsson skrev:
""



VAD är det som inte känns bra?

Jag var nere på Expert och kände på en idag. Lite trångt för höger pekfinger, jag fattar vad tidigare skribenter menat med att nageln ligger emot. Samtidigt måste jag säga att den kändes bra både mot 20d och 300d. Men ett batterigrepp känns nästan som obligatoriskt. Troligen blir min nästa kamera en 350d.

/Håkan
 
ja man undrar...

vart dom får sinna tips ifrån? Man tycker att försäljaren borde skumma igenom manualen iallafall ;-)

ähh, jag gör som det står skrivet!



Omnicolor skrev:
Jag laddade tills det blev grönt. ca 90 min.
Står som sagt inget annat i manualen.
 
Glad

Tjena grabbar och tjejer...
Har haft min lilla 350 i en dag.. bytt upp mig från en Nikon coolpix 3100, har följt ert snack om denna fantastiska kamera sen det här forumet startade.
Jag är glad att detta är min första riktiga digitala system kamera, lycklig, glad!!!! den tar fantastiska bilder, är lagom stor, behändig osv...
Vilket dj.... tjafs om modeller, prestanda, plast. färg, oljud?? oljud ??? för att en liten metallbit rör sig *hahahaha*
Vilka problem... ut och fota!!!! och finns det några nybörjare som råkar läsa detta forum så skit i tekniknördarna och köp kameran!!! Ni blir glada!!! och lyckliga!!! trots att en liten metallbit skramlar :)
Ha de....
 
Re: Re: Skramlar?

Spettet skrev:
Jag har kollat lite på kameran som jag har hemma över helgen medan jag väntar på att få min egen på måndag.
Det är dom två metallstagen som guidar popupp blixten som skallrar. Håller man i dom och "ruskar" på kameran så upphör skramlet.

//Håkan


Jag gick tillbaka till affären och klämde på deras demoex, den lät också som min. Det är väl så de är konstruerade.

Inget större problem således.
// Patrik
 
någon som vet...

1. När batterigreppet kommer till 350D?

2. När kommer rawfilkonverteraren till CS?
 
Hmmm... Man blir allt lite sugen på 350D när man läser denna tråd. Men jag behåller nog min 300D ett tag till. ;)
 
Re: någon som vet...

T_M skrev:
1. När batterigreppet kommer till 350D?

Det här skrev jag i en annan tråd:
Köpte en 350D (bara huset utan objektiv) från "itbolaget.se". Köpte även ett batterigrepp.
Fick båda idag (fredag) utkört och klart med företagspaket.
Billigt var det också... svensk manual och allt.

Så batterigreppet har börjat levererats.
/Lennart
 
Det är en viss skillnad på tillgången på 350D om vi jämför med 20D och 300D:). Till och med här uppe i Luleå så går det att få tag på en 350D i butik.

Min reaktion är att... det går snabbt att vänja sig.

När jag hade en 300D så tyckte jag att 10D var för tung, men var ändå sugen på en 10D främst pga bakre kotnrollratten.

Sedan när jag bytte till 20D från 300D så tyckte jag att 20D var för tung och lite för stor, men nu så tyckte jag att 350:n var för liten och för lätt.

I övrigt har jag lite svårt att bestämma mig, 350D verkar vara en kompetent kamera men jag tror inte att jag hade bytt från 300D (med ryska hacket) till 350D. Och numera är jag så van vid (och förtjust i) den bakre kontrollratten på 20D/10D så jag har svårt att tänka mig en kamera utan den.

Men ett härligt slutarljud har 350D. Klart trevligare och mer diskret än min 20D.

--jalle
 
Re: Re: någon som vet...

Har kollat på deras sida men hittar inget batterigrepp... är det jag som är blind?

Har du lust att länka?





Karlsson skrev:
Det här skrev jag i en annan tråd:
Köpte en 350D (bara huset utan objektiv) från "itbolaget.se". Köpte även ett batterigrepp.
Fick båda idag (fredag) utkört och klart med företagspaket.
Billigt var det också... svensk manual och allt.

Så batterigreppet har börjat levererats.
/Lennart
 
Re: Re: Re: någon som vet...

T_M skrev:
Har kollat på deras sida men hittar inget batterigrepp... är det jag som är blind?

Har du lust att länka?

Sök på 350D under "Sök produkt" så kommer det upp.
Det står visserligen "ej i lager, okänt leveransdatum" men det tror jag betyder att det är beställningsvara. Produkterna levereras direkt från grossisten Santech Micro Group, SMG (smg.se).

/Lennart

PS. Det funkar detsamma hos ex. datorhandel.com (fast de köper hos flera grossister) och AD-data. Men ITbolaget har en väldigt bra kundservice med snabba svar vilket inte datorhandel.com är kända för. DS.
 
snysop skrev:
Kanon, Tack! :) Är iofs inte ute efter att byta, men är nyfiken på om de lärt sig att inte göra plastiga kameror. :)

Var inne på Mattsons Foto i Lund igår efter jobbet igår. kameran är liten, men inte för liten. jag klämde lite på *ist ds också och är i samma storlek. pentaxen hade marginellt skönare grepp för mig, men det är ju högst personligt. Ville testa med batterigrepp, men de kom in om x månader.

20D är skönare att hålla i, men för övrigt för stor och för tung för MIG.

den var INTE plastig utan kändes kompakt och fin.

nagel-grejen noterade jag också, men de gick att ta bort med fingret.

sökaren kändes bra, ljus och fin. tyckte inte den var för liten, även om den är liten. tycker nästan 20D är för stor om man som jag har glasögon.. ngn annan som känner så? i 20D får jag "titta runt" -- jobbigt.

De hade förresten kit-paketet hemma om ngn är på kamera-jakt.

/anders, med små händer
 
Hur kommer det sig att alla handlare har kitet hemma men ingen har kamerahuset löst hemma. Smått frustrerande nu när det är så fint väder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.