Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försäkringsfråga

Produkter
(logga in för att koppla)
Gäller det under hela resan, även ut- och hemresa? När jag var ute och reste senast drabbades jag av totalförlust av mitt incheckade bagage. Flygbolaget täckte en del, standardbeloppet 1200 euro samt kortförsäkringsföretaget, Zürich betalade 1700 euro. Det man inte ville ersätta var vad man ansåg stöldbegärligt, i mitt fall bl a en batteriladdare till en eos 1d x som ju dels är skrymmande för att vara batteriladdare samt dyr att ersätta, ca 3500-4500kr. Mitt hemförsäkringsbolag IF upplyste mig om att man bara ersätter förlorat bagage vid utresa, inte vid hemresa som i mitt fall.

Varför kan Canon inte ha en reseversion av sin jätteladdare, nikons motsvarighet är ju bara hälften så stor?
Det låter rent ut sagt löjligt att man skall vara olika försäkrad vid olika ögonblick.
Man är väl alltid på utresa... startar när man föds.

Fast mina kameraprylar checkar jag ALDRIG in.

Det låter rent ut sagt löjligt att man skall vara olika försäkrad vid olika ögonblick.
Man är väl alltid på utresa... startar när man föds.

Fast mina kameraprylar checkar jag ALDRIG in.

Det skall man inte göra heller, och jag brukar inte göra det. Det brukar stå tom i flygbolagens regelverk att man inte skall det. Denna gång var det av olika skäl ett undantag för min del.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar