paul innergård skrev:
Jag tror jag förstår vart du vill komma. Nu handlade tråden om huruvida man kan fotografera barn eller inte på allmän plats utan att vara bekant med dem och då tar jag inte upp drogmissbruk och nedskräpning. <<
/>Nej, den förvirrade? mannen som skrev artikeln vill ändra grundlagen. Och du vill utrota pedofiler.
Det är andra oönskade inslag i samhället som dock inte direkt påverkar föräldrars inställning till fotograferandet av deras barn. Nu tror jag du ser mig som en person med en massa attityder, vilket iofs stämmer då det är något som alla människor lider av, medvetet eller omedvetet. Pedofili är inget ett samhälle behöver och är som jag ser det en värsta formens störning hos en människa och inte att jämföra med neskräpning eller drogmissbruk. <<
/>Ska vi gissa att 5% av befolkningen är pedofiler, så hur menar du att vi ska göra oss av med kanske 400.000 människor, utrotningsläger modell Tyskland?
Att utrota pedofili är inte så dramatiskt som det låter, mer en uppgiven önskan från min sida. Inte något våldbefrämjande slagord som skall uppmuntra andra att slå ihjäl alla med en pedofil läggning.
<<
/>Nehej, inget våld, ska det vara med spruta då?
Jag önskar bara som ett litet barn gör när en stjärna faller, att pedofiler inte fanns, att begreppet över huvud taget inte existerade. Inte för att jag som fotograf nekas eller försvåras att ta bilder på andra barn utan för hur hemskt det i verkligheten är. Jag är ingen med egen erfarenhet men jobbar inom psykiatrin där jag stöter på människor som varit utsatta för alla sorters övergrepp.