Fredrikpersson
Aktiv medlem
Padawan skrev:
Idas uttalande var nästan lite provokativt... Speciellt med tanke på det Peter poängterade -att hon själv inte laddat upp några bilder.. ;-)
Jag fattar inte det här barnsliga resonemanget om att man måste ha laddat ned bilder för att få ge uttryck för sina synpunkter.
Som en kommentar till diskussionen i stort här tycker jag att man skall få ladda ner vilka bilder som helst så länge de inte är olagliga. Idén med fotosidan, som jag har förstått den, är att man skall kunna ge och få kritik på alla typer av bilder. Då är det synd om man begränsar bildurvalet genom att sätta upp någon slags konstgjort filter för vissa typer av bilder.
Min egen uppfattning av glamourbilder är att de i första hand riktar sig till gubbsjuka män i alla åldrar och inte är speciellt kreativa. De är faktiskt ganska pinsamma. Men självklart skall man få ladda ned dem för att få kritik.
Till sist skulle jag vilja fråga alla här om ni anser att Helmut Newtons bilder är porr eller ej. Newton är en av världens mest kända fotografer. Är han det på grund av att det finns många män med snuskig fantasi eller för att kvinnorna i hans bilder ofta ger intryck av att vara starka och självsäkra?
Hälsningar
Fredrik Persson