raderad medlem
Aktiv medlem
Efwa skrev:
Men glöm för guds skull inte individen. Jag tycker att Åsa givietvis har rätt i att precis som jag säga sin åsikt om förtryck och nedvärdering. Men skyll det inte på männen. Jag anser att kvinnans största brist är att skylla på andra istället för att ta tag i saken. Då menar jag givetvis inte brott, som våldtäkt och misshandel.
Vet inte om inlägget var riktat direkt till mig, men jag har i alla fall aldrig skyllt något på männen. Vem är det egentligen som skyller på männen? Tyvärr så verkar det som att många är så uppretade från början att de missförstår.
Efwa skrev:
Jag ber er INTE glömma vad Åsa sagt jag ber er höra MIG också. Vill jag tycka om den bilden så har jag rätt till det, utan att höra att jag är en tyrann eller inte vill kvinnans bästa.
Absolut Efwa! Här är vi helt överens. Tycker det är facinerande att vi har så olika åsikt, och det är viktigt att alla får komma till tals utan att behöva bli kallade varken "patetisk feminist", "kvinnoförnedrare" eller "tyrann".
Men om du säger att bara vissa kvinnor är värdiga representanter för kvinnosläktet så tycker jag att du gör kvinnosläktet en otjänst. Att alla är olika är en tillgång och alla har vi vårt syfte.