Annons

För bra för att vara sant? eller...

Produkter
(logga in för att koppla)
Liten del av min mailkonversation med Skinbox/Leni. Detta är mitt svar på ett av hennes "förklarande" mail till mig.

Jag tror du börjar bli lite vårdslös med sanningen nu...

Först skriver du att:

1. Då lägger jag en beställning hos en distributör eller agent någonstans i världen som ger mig ett bra pris för kamerapaketen

2. När folk betalar mig för kamerorna de har vunnit på auktionerna så tar jag pengarna de ger mig ... och betalar in...

...för att i nästa mail ändra detta till:

1. innebär: vi har ett avtal med fabrik för leverans av varor direkt till kund.

2. innebär: eftersom vi i detta fallet hade detaljerade produkt-paket så betalar vi i förskott innan vi lägger ut annons.

Tror bestämt att du börjat måla in dig i ett hörn nu...

Är det någon som vill ha hela konversationen så finns den tillgänglig på begäran.

Hehe, det här ÄR ju en rolig tråd! Leffe GW är min stora idol...

Riktigt rolig tråd, hoppas den fortsätter p.l.s. länge till.
Helst med fler roande inlägg från hudlådan där hon förklarar hur det egentligen går till i den stora vida världen..

...samma ort, tom samma gatuadress!
Ja, dra på trissor!
Dessvärre tror jag inte att vi kommer att höra så mycket mer från henne i den här tråden. Så pass avslöjad och trängd har hon blivit. Förmodligen med all rätt, men om vi får veta att hon faktiskt har levererat utlovat kamerapaket för 15.000:- så tycker jag att hon förtjänar en ursäkt.
Å andra sidan är det inte snyggt att fuska så där på Tradera! Det slår mig nu... Tänk om hon själv är Koosamu!

Mycket tveksam till att hon själv ska vara Koosamu. I så fall är det en budtrissning som har gått fel.

Någon som har koll på vem som vunnit hennes andra auktioner?

Vore mycket interssant att höra hur det går...

Mycket tveksam till att hon själv ska vara Koosamu. I så fall är det en budtrissning som har gått fel.

Tvärt om, eftersom hon förmodligen förbundit sig till en förlustaffär om det inte är hon som är Koosamu.
(fast budtrissning är en grov anklagelse, som inte jag skulle vilja slänga ut på lösa grunder. Jag ser i alla fall inget i Koosamus profil som uppenbart tyder på en koppling till Skinbox?)

Per

...(fast budtrissning är en grov anklagelse, som inte jag skulle vilja slänga ut på lösa grunder. Jag ser i alla fall inget i Koosamus profil som uppenbart tyder på en koppling till Skinbox?)

Per

Jag tror inte heller att det skulle röra sig om budtrissning i detta fall. Dock så lyckades ju "vår egen GW" (vapo) luska fram att hon troligen hade ägnat sig åt sådant tidigare.

Finns det någon här som har koll på om flera av Skinbox´ "paket" även fanns på eBay. I så fall är det säkert så hon gör sina affärer.

Undrar vad som hänt?
Auktionerna har försvunnit från min bevakningslista hos tradera. Det finns andra äldre avslutade auktioner kvar, men inte dom här.
Skumt så det förslår!

Konstgt att hon skriver "OBS! användar manual och meny kameran på engelska"

Gör Nikon kameror med menyer på enbart engelska?

Jag har då på mina USA-köpta kameror fått svenska menyer.

Liknar mer en NÄ-con.

Underbart Per!

Då jag inte har någon kunskap om Nikons produkter så hoppas jag att någon kan ge mig ett hum om vem som har gjort den bästa affären. (Förutsatt att dom får sina grejjer förståss...=)

Å just ja... På vilken affär har Skinbox gjort största förlusten, jämfört med svenska affärspriser?

Någon som vet hur man kan komma i kontakt med auktionsvinnarna på Tradera. I de fall att vinnarna har en egen aktiv auktion så är det ju lätt men i andra fall så är det ju svårare.

Senast ändrad:
Eller så här för att hitta hennes avslutade auktioner;

http://www.tradera.com/search/result.aspx?ended=1&alias=skinbox

Gällande budtrissning så är "Storsundsmotor" med som icke vinnande budgivare på de sminkauktionerna som slutade på 210 kr och 440 kr. Sen var väl "Storsundsmotor" vinnare av fem auktioner.

Tror denna tråd går ner i viloläge nu ett par dagar tills de 14 dagarna gått då köparna lovats leverans, borde väl vara nästa vecka?

Såg den här på tradera
http://www.tradera.com/FABRIKSNY-Nikon-D300-3-objektiv-2st-16-GB-minneskort-auktion_90910185

Verkar onekligen vara ett fynd. Men är det för bra för att vara sant, så är det oftast inte sant.

Köper direkt från fabrik, hmmm?

Hej alla "aktiva" i denna tråd.
Med risk för att få alla "vargarna" på mig så tycker jag att ni alla skall avsluta denna tråd.Jag har inget ihop med kvinnan i norr och jag har heller inte köpt något av henne. Varför tycker jag nu det.
Jo ,...
1. Vi alla är väl vuxna nog att kunna undersöka om en auktion på Tradera låter rimlig eller ej.I detta exmpel fotogrejer, då....
2. Är det bara att se vad marknaden i övrigt har för priser.Det finns så många som seriöst handlar med Nikons prylar att det inte skulle vara så svårt.
3. Nikon och alla andra kameramärken har ju kundsupport på svenska.Man ringer lämpligen ditt vilket jag gjorde och på mindre än några minuter kunde jag förstå att skinbox var ute och "cyklade" rejält.
4. Nu har skinbox haft tillfälle att svara. Svar som bara belägger det omrimliga i saken.
5. Nu har ett antal "tvålat" till skinbox med upplysningar om henne. Det borde vara nog.Jag kan numera på Eniro så hennes hus m.m. Vad tevligt det är.

Så jag tycker uppriktigt sagt att nu är det tid att gå uti vårsolen och ägna krafterna åt att tex fotografera.
Ha en trevlig vår och sommar.

Hej alla "aktiva" i denna tråd.
Med risk för att få alla "vargarna" på mig så tycker jag att ni alla skall avsluta denna tråd.Jag har inget ihop med kvinnan i norr och jag har heller inte köpt något av henne. Varför tycker jag nu det.
Jo ,...
1. Vi alla är väl vuxna nog att kunna undersöka om en auktion på Tradera låter rimlig eller ej.I detta exmpel fotogrejer, då....
2. Är det bara att se vad marknaden i övrigt har för priser.Det finns så många som seriöst handlar med Nikons prylar att det inte skulle vara så svårt.
3. Nikon och alla andra kameramärken har ju kundsupport på svenska.Man ringer lämpligen ditt vilket jag gjorde och på mindre än några minuter kunde jag förstå att skinbox var ute och "cyklade" rejält.
4. Nu har skinbox haft tillfälle att svara. Svar som bara belägger det omrimliga i saken.
5. Nu har ett antal "tvålat" till skinbox med upplysningar om henne. Det borde vara nog.Jag kan numera på Eniro så hennes hus m.m. Vad tevligt det är.

Så jag tycker uppriktigt sagt att nu är det tid att gå uti vårsolen och ägna krafterna åt att tex fotografera.
Ha en trevlig vår och sommar.

Tjena,

förstår inte varför denna tråd om 'möjlig' bedragare skulle avslutas pga vårsolen eller att hon redan blivit smått intvålad. Tycker det är extra viktigt att hålla detta vid liv för att bli av med bedragare från nätet. Det är ju inte så att bedragare är på nedåtgående trend, tyvärr.

I dagens tryckta Metro fanns denna artikel med
http://www.metro.se/2009/05/11/16262/sa-lurade-tonaring-till-sig-kvarts-mi/

Totalt handlar Skinbox avslutade Nikonannonser om ca 80000 kr. Jag önskar jag hade fel, men den enda vargen här är Skinbox.

Ok, det här är lite ovidkommande men jag satt och surfade runt bland de köpare, som också är säljare(?), av sminkartiklar och hittade denna fantastiska produktbild. Kolla till vänster så ser ni vad jag menar.

Bilagor

• 81641422_1.jpg.jpg
    81641422_1.jpg.jpg
    15.3 KB · Visningar: 1,822
KöpVillkor: Efter vunnen auktion skall betalningen vara oss tillhanda inom tre arbetsdagar, produkten skickas direkt därefter och når dig som kund efter ca 14 dagar.

Så står det i beskrivningen av en auktion ! Säljer man nya saker för halva priset så kan man fundera ,och varför helt plötsligt börja sälja massa kameror ??

Det kommer nog att dyka upp omdömen om det inte dyker upp paket om 2 veckor .....

Är det lagligt att trissa upp priserna via bulvaner i en auktion? Borde inte det räknas som bedrägeri i sig?

Jag tänker då främst på de två fall där företaget registrerat på samma gatuaddress trissat upp buden. Det är knappast OK enligt traderas regler, men jag undrar om det inte dessutom kan vara rent olagligt.

För övrigt måste jag ju säga att jag tycker att "skinbox" är ovanligt dum, vare sig hon är en bluffmakare eller inte. OM hon verkligen är seriös så anser jag att vi här har sett det absolut bästa exemplet på katastrofalt dålig marknadsföring och företagsamhet. Att som företagare konsekvent undvika viktiga frågor, och besvara frågor med arrogans och spydighet, har aldrig varit något som klingat väl i konsumenters öron. Personligen skulle jag inte ens köpa en kamera av säljaren ifråga om hon så stod framför mig med kartongen och accepterade kontant betalning, det osar så vansinnigt mycket oseriositet, och sådana säljare vill jag inte beblanda mig med. Sen får de vara hur seriösa de vill, har de inte förmågan att VISA DET så går de i soptunnan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar