JennyLFoto
Avslutat medlemskap
Jag har på vissa fotografier nu börjat skriva ut citat och ibland dikter (med namn på personerna bakom orden angivna, förstås)... Nu undrar jag vad som gäller angående rättigheter kring just texter, citat osv...? Får jag ställa ut och kanske även sälja bilder jag själv tagit, där jag lånat ett citat av någon och tryckt upp det på bilden, eller måste jag ha tillstånd först? ..och vart vänder jag mig isf?
Tanken är att bilden och texten ska vara i symbios, så texten är endast en (i mitt tycke) cool förstärkning av bildens budskap. Jag gillar det, ett skönt koncept, och vill gärna ta fram några ex av dessa foton...
Jag har ställt liknande frågor tidigare..jag vet. Jag är verkligen en nybörjare vad gäller dessa frågor..och här finns ju så många experter att fråga.
/Jenny
Tanken är att bilden och texten ska vara i symbios, så texten är endast en (i mitt tycke) cool förstärkning av bildens budskap. Jag gillar det, ett skönt koncept, och vill gärna ta fram några ex av dessa foton...
Jag har ställt liknande frågor tidigare..jag vet. Jag är verkligen en nybörjare vad gäller dessa frågor..och här finns ju så många experter att fråga.
/Jenny