Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
J Tjerneng
Aktiv medlem
Hej,
Denna fotade jag på Gotland i september för ett par år sedan. Min egen gissning är att det är en ungfågel och antingen grå- eller silltrut. Vad säger expertisen?
Samma individ på bilderna.
En kompis undrade om det var kaspisk trut. Det var väldigt mycket överkurs för mig. Någon?
Martin Hofverberg
Aktiv medlem
Emil-G
Aktiv medlem
Fotat längs kusten södra norrland idag. Hittar ingen bra passning inom mås/trut i fågelboken men kanske kan vara någon ungdom?
Titta under T som i tofsvipa istället så hittar du den nog.
Darreman
Medlem
Titta under T som i tofsvipa istället så hittar du den nog.
Tack Emil! Helt plötsligt klarnade det
J Tjerneng
Aktiv medlem
En kompis till mej fotade den här fågeln häromdagen. Fotat i Molkom
tacksam för svar
M.Hofverberg
Kanske en korp eller svartkråka?
kujak
Aktiv medlem
Kanske en korp eller svartkråka?
Eller råka?
J Tjerneng
Aktiv medlem
Eller råka?
Ja, det också. Jag behöver nog en närmare titt för att se skillnaden, nybörjare som jag är.
Men någonstans i den familjen borde det väl vara.
Osquar
Aktiv medlem
En kompis till mej fotade den här fågeln häromdagen. Fotat i Molkom
tacksam för svar
M.Hofverberg
Lite lurig men varför inte en kråka...? Tycker mig ana en antydan till "huva" och mörk haka/strupe/bröst... Testa att ljusa upp bilden lite överdrivet mycket så kanske ytterligare detaljer framträder.
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Hej,
Denna fotade jag på Gotland i september för ett par år sedan. Min egen gissning är att det är en ungfågel och antingen grå- eller silltrut. Vad säger expertisen?
Samma individ på bilderna.
1K gråtrut. Förslaget kaspisk trut faller bl.a på för mörkt huvud samt "blåtira". 1K silltrut möjligen, jag är inge trut-expert och kommer aldrig bli ty den art-gruppen är så boooooring....
/Oscar
Martin Hofverberg
Aktiv medlem
Lite lurig men varför inte en kråka...? Tycker mig ana en antydan till "huva" och mörk haka/strupe/bröst... Testa att ljusa upp bilden lite överdrivet mycket så kanske ytterligare detaljer framträder.
/Oscar
Här kommer en uppljusad bild.
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Här kommer en uppljusad bild.
Okej, lutar mer åt korp...
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Gissar att dett är en Gulsparv. Vad som gör mig lite osäker är att jag tycker den har för lång smal... Tja...
Gulsparv ack ja...
/Oscar
Neq
Avslutat medlemskap
Bilden är lite svårtydd, men jag är ganska övertygad om att det är en Kaja. Speciellt kropps- och huvudform, storlek på näbb och stjärtens form säger Kaja. Näbben är för liten och kroppen känns alldeles för liten i förhållande till vingar för att vara Råka/Kråka och näbben är för liten och stjärten saknar den karakteristiska V-formen för att vara Korp. Fågeln ger ett litet intryck.Här kommer en uppljusad bild.
Graylingman
Aktiv medlem
Det är en grönsiska
tti2541
Medlem
Det är en grönsiska
Tack!
Är det här också en grönsiska?
Bilagor
Neq
Avslutat medlemskap
Grönsiska honaTack!