Peterus
Aktiv medlem
Nån som är sugen på en kvällsuppgift eller två...?
Är ju gräsligt dålig på sångarna men är det inte en Lövsångare på första?
Den andra är misstänkt lik Järnsparv.
Snart kommer facit från proffsen
/Peter
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Jag vet ju att det här är en stjärtmes, så långt inga konstigheter, men frågan är, ser alla ungfåglar ut så här, eller är det här någon märklig ras?
Bilden togs våren 2008, men ibland känns det som man kan fågelskåda bland sina gamla bilder...
Nu hade kanske någon bild till där man ser vingarna varit till hjälp men jag går på gransångare här. För mig är känslan väldigt "gran" + mörka ben och liten mörk näbb.Löv (med reservation för Gran då bilden tycks lida av lite gulstick...) å Järn.
/Oscar
Kan du precisera tidpunkten "våren"...?
/Oscar
Nu hade kanske någon bild till där man ser vingarna varit till hjälp men jag går på gransångare här. För mig är känslan väldigt "gran" + mörka ben och liten mörk näbb.
Mvh/ Ola
Jag var lite slarvig där, för det var ju rena vadarhösten, 20080620...
Hittade ett foto till samt tagit bort lite färg på det förra. Min gissning blir gransångare.
Visst är det en gärdsmyg.Får ursäkta den ena bilden extra mkt! Tänkte mest om den tillförde nåt för att identifiera.
Visst är det en gärdsmyg.
Mvh/ Ola
Vill ha denna till en Kattuggla men den är väldigt likt en Lappuggla enligt fågelboken. Men Lappuggla i Södra Dalarna.