Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Hej!

Jag vet ju att det här är en stjärtmes, så långt inga konstigheter, men frågan är, ser alla ungfåglar ut så här, eller är det här någon märklig ras?

Bilden togs våren 2008, men ibland känns det som man kan fågelskåda bland sina gamla bilder... :)

Kan du precisera tidpunkten "våren"...?

/Oscar

Nu hade kanske någon bild till där man ser vingarna varit till hjälp men jag går på gransångare här. För mig är känslan väldigt "gran" + mörka ben och liten mörk näbb.

Mvh/ Ola

Tyvärr är detta enda bilden. :(
Den är iaf tagen i Malmö 101003 vid Ribersborgsstranden.

Jag tycker ögonbrynsbandet "är" löv men benen pekar mer åt gran?
(Efter konsultation med fågelguiden samt andra fågelfantaster. :) )

För snabb

Hittade ett foto till samt tagit bort lite färg på det förra. Min gissning blir gransångare.

Bilagor

• IMG_4364_cr.jpg
    IMG_4364_cr.jpg
    23.5 KB · Visningar: 320
  • IMG_4151_cr.jpg
    IMG_4151_cr.jpg
    22.4 KB · Visningar: 316
Gärdsmyg?

Får ursäkta den ena bilden extra mkt! :) Tänkte mest om den tillförde nåt för att identifiera.

Bilagor

• IMG_4432_cr.jpg
    IMG_4432_cr.jpg
    22.5 KB · Visningar: 474
  • IMG_4433_cr.jpg
    IMG_4433_cr.jpg
    21.3 KB · Visningar: 470
Kattuggla eller?

Vill ha denna till en Kattuggla men den är väldigt likt en Lappuggla enligt fågelboken. Men Lappuggla i Södra Dalarna.

Bilagor

• IMG_8679 ph 400.jpg
    IMG_8679 ph 400.jpg
    80.6 KB · Visningar: 689
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar