Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Bent C.
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Vad är detta för papegoja?
Gulhuvad amazonpapegoja
Vandraren
Aktiv medlem
Re: ?
Jag är absolut INTE säker, men enligt Fågelguiden så skulle det kunna vara en juvenil Sjöorre hona.
/H
Håz skrev:
Så har man fotat nåt som inte finns i boken igen.
Eller så är det jag som letar dåligt.
Har fått förslag på juvenil Kricka eller dykand av nåt slag. Någon som är säker?
Lägger upp en bild framifrån och en bakifrån för säkerhets skull.
/Håkan
Jag är absolut INTE säker, men enligt Fågelguiden så skulle det kunna vara en juvenil Sjöorre hona.
/H
Osquar
Aktiv medlem
Re: ?
Det är en juvenil Silver Teal, en sydamerikansk and. Givetvis så har den inte kommit till Sverige på egen hand, utan är en rymling från någon park eller privatperson.
/Oscar
Håz skrev:
Så har man fotat nåt som inte finns i boken igen.
Eller så är det jag som letar dåligt.
Har fått förslag på juvenil Kricka eller dykand av nåt slag. Någon som är säker?
Lägger upp en bild framifrån och en bakifrån för säkerhets skull.
/Håkan
Det är en juvenil Silver Teal, en sydamerikansk and. Givetvis så har den inte kommit till Sverige på egen hand, utan är en rymling från någon park eller privatperson.
/Oscar
RG
Avslutat medlemskap
Fanns ingen skylt bredvid honom tyvärr.Sabud skrev:
Fråga ägaren! ;-)
Inte gjorde det på denna pippi heller.
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Fanns ingen skylt bredvid honom tyvärr.
Inte gjorde det på denna pippi heller.
Förmodligen en art inom den afrikanska familjen Glossy-Starlings. Utifrån denna bild går det inte att säga mer än så.
/Oscar
RG
Avslutat medlemskap
Osquar skrev:
Förmodligen en art inom den afrikanska familjen Glossy-Starlings. Utifrån denna bild går det inte att säga mer än så.
/Oscar
Då får man väl croppa lite.
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Då får man väl croppa lite.
Njaa, det var inte där det brast. Man behöver se färgen på magen/buken, ryggen samt stjärtovansidan. Kan du croppa fram det ur denna bild, ja då jävlar... ;-)
/Oscar
Vandraren
Aktiv medlem
Re: Re: ?
Jahaja, tror det är 4-5:e gången i rad nu som jag tokbommat i denna tråden. Kanske skulle börja odla morötter eller nåt istället...
Osquar skrev:
/Oscar
Jahaja, tror det är 4-5:e gången i rad nu som jag tokbommat i denna tråden. Kanske skulle börja odla morötter eller nåt istället...
Osquar
Aktiv medlem
Re: Re: Re: ?
Hav förtröstan! Det finns i runda slängar 9-10000 fågelarter i världen att välja bland... Inte så lätt med andra ord!
/Oscar
Vandraren skrev:
Hav förtröstan! Det finns i runda slängar 9-10000 fågelarter i världen att välja bland... Inte så lätt med andra ord!
/Oscar
Vandraren
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: ?
Sant, dessutom är jag ju "fotograf" med fågelintresse. Inte ornitolog med fotointresse...
Jag misstänker också att du läser "Lite bra fågelbilder-tråden"...?
Osquar skrev:
/Oscar
Sant, dessutom är jag ju "fotograf" med fågelintresse. Inte ornitolog med fotointresse...
Jag misstänker också att du läser "Lite bra fågelbilder-tråden"...?
Nali
Aktiv medlem