Rind
Aktiv medlem
Vitkindad gås.
Mvh Toni
Tack och bock
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vitkindad gås.
Mvh Toni
Hej, jag är genant dålig på fåglar men tycker det skulle vara kul att veta vad det här gänget är för art. Jag satt och tittade på dem en stund ikväll när de små dunbollarna kivades om att få surfa på morsans(?) rygg - ganska underhållande. Om någon kunde fylla i med arten så vore det kanon.
Storskrake
Är detta en orm eller bivråk? Lutar åt orm då den är mer kompakt
Hej!
Någon som vet vad detta är för fågel?
Tack då vet jagEn steglits har du fotat.
bra att du skrev var det är fotad, men även när har stor betydelse!Är detta Blå Kärrhök hona o hane?
bra att du skrev var det är fotad, men även när har stor betydelse!
nu lämnar denna bild mkt övrigt att önska med dessa arter det kan vara. så har du andra bilder med bättre vinkel underlättar det.
Med vänlig hälsning peter
Tyvärr har jag jag inget bättre bild, f.ö. är bilden tagen vecka 23.
MVH/Göran
den behöver inte vara bättre men annan vinkel skulle kunna hjälpa. Ska du avkräva mig en gissning så säger jag att det inte är blåhök, ngn av fåglarna. honan är nog en ängshök och hannen kan vara den stäpphök som höll till på ölande under våren.
Med vänlig hälsning peter
Jag tackar för svaren, jag trodde att det var ett par som jagade tillsammans.
Mvh/ Göran
Tänkte spontant forsärla (vilket jag bara sett ett par gånger) när jag såg denna igår på Vombs Ängar. Dock känns ju miljön (sank betesmark/ängar) fel för forsärla. har letat lite i Fågelguiden och tycker att gulärla kanske stämmer bättre med biotop iaf. Vad säger ni, gulärla? Eller något annat? Ganska långt avstånd men såg även ut som att det sprang ungar (?) i tuvorna intill. Där var dock rätt mycket andra fåglar med ungar så kan ha varit andras ungar också.