ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

Det är en årsunge duvhök.

Mvh Toni

som alltid har Toni rätt, det är en klockren duvhök. En årsunge. Bivråkar ser inte alls ut på detta vis. Vore spännande om hur du tänkte Henrik vilka karaktärer som gjorde att du kom in på bivråksspåret. Det är ngt man lär sig av.....
ha en fin dag!

Med vänlig hälsning peter

Hej,

Önskar hjälp att artbestämma dessa två, fotograferades på Gotland för ca 1 vecka sedan.

De två första var kanske en hane och hona, den ena var lite ljusare än den andra.

Med vänlig hälsning Kristin

Bilagor

• IMG_8373.jpg
    IMG_8373.jpg
    59.8 KB · Visningar: 46
  • IMG_8369-2.jpg
    IMG_8369-2.jpg
    57.1 KB · Visningar: 40
  • IMG_8439-2.jpg
    IMG_8439-2.jpg
    73 KB · Visningar: 55
  • IMG_8446-2.jpg
    IMG_8446-2.jpg
    22.8 KB · Visningar: 47
Gransångare?

Denna fågel, som jag gissar är en ung gransångare, satt på mitt tak i sydvästra Skåne häromkvällen.
Gissar jag rätt?
Med vänlig hälsning
Eva

Bilagor

• gransångare--6675.jpg
    gransångare--6675.jpg
    41.8 KB · Visningar: 47
  • gransångare--6672.jpg
    gransångare--6672.jpg
    39.1 KB · Visningar: 43
Har lite funderingar om denna fågel.
Jag tror det är en mindre flugsnappare, hona, med tanke på de vita fälten som syns på stjärten.
Någon här som kan bekräfta? Eller dementera, och i sådana fall ge förslag på någon annan art...

Bilagor

• DSC02248-1.jpg
    DSC02248-1.jpg
    60.5 KB · Visningar: 59
Jag tror det är en mindre flugsnappare, hona, med tanke på de vita fälten som syns på stjärten.
Någon här som kan bekräfta? Eller dementera, och i sådana fall ge förslag på någon annan art...

Har på ett annat ställe fått förslag svartvit flugsnappare. Någon som håller med där?

Det är en svartvit flugsnappare, som också den har vita stjärtkanter. Den mindre flugsnapparen har vitt även på stjärtens undersida i ungefär motsvarande grad som stjärtsidorna. Det finns fler karaktärer till att gå på men de är mer svårförklarade :)

Mvh Toni

Det är en svartvit flugsnappare, som också den har vita stjärtkanter. Den mindre flugsnapparen har vitt även på stjärtens undersida i ungefär motsvarande grad som stjärtsidorna. Det finns fler karaktärer till att gå på men de är mer svårförklarade :)

Mvh Toni
Tackar för hjälpen :)

Gröngöling eller Gråspett? Sågs i Huddinge kommun idag.

Bilagor

• 1508_huddinge_335-29.jpg
    1508_huddinge_335-29.jpg
    409 KB · Visningar: 57
  • 1508_huddinge_335-31.jpg
    1508_huddinge_335-31.jpg
    408.1 KB · Visningar: 55
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto