joakimos
Aktiv medlem
ängspiplärka
skäggdopping
ungfågel av ngt slag, stenskvätta kanske?
Med vänlig hälsning peter
Tack Peter!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ängspiplärka
skäggdopping
ungfågel av ngt slag, stenskvätta kanske?
Med vänlig hälsning peter
Halloj!
Hittade en lurig fågel i dalsland på midsommardagen.
Stor som en gås och ett annorlunda utseende!
Vet ni vad det är och om den ska florera hos oss naturligt?
Denhär går jag bet på. And, hona...
Lite dåligt foto i kustbandet utanför Alnö/Sundsvall..
Har egentligen ingen aning men ser väl bra ut för Knipa?
Knipa är det inte. Vigg är det troligen, med viss reservation för bergand.
Mvh Toni
Hej!
Blir inte klok på vad detta är för en fågel.. Ser ut som en björktrast, men med svart huvud... Som en blandning mellan koltrast och björktrast. Min fågelkunskap är alldeles för begränsad och jag blir inte klokare av fågelböcker.. Vet ni?
/JD
Hej!
Blir inte klok på vad detta är för en fågel.. Ser ut som en björktrast, men med svart huvud... Som en blandning mellan koltrast och björktrast. Min fågelkunskap är alldeles för begränsad och jag blir inte klokare av fågelböcker.. Vet ni?
/JD
Jag får inte riktigt hop kännetecknen på denna rovfågel i Skåne. Samma dag såg jag flera bruna kärrhökar, havsörn, ormvråkar och glador. Men denna skiljde sig bl.a. med teckningen på huvudet. Kan det vara en bivråk?
Tack Toni. Jag tar på mig skämshatten. Jag har sett många honor av brun kärrhök också men ljuset och kanske något annat lurade mid denna gång. Bilden jag la upp hade jag ljusat upp rejält och då ser jag nu tydligt att det var en hona.
Är osäker på denna, tror på näktergal, men den skulle möjligen också kunna vara rödstjärtshona. Fotad i dag i Järfälla.
Är osäker på denna, tror på näktergal, men den skulle möjligen också kunna vara rödstjärtshona. Fotad i dag i Järfälla.
Kan jag få hjälp med denna? Är det en marmorand tro? Fotad i S'albufera på Mallorca. /Frode