canoneos500d
Aktiv medlem
Dessa individer är Sandlöpare. Bild 2&3 på de tidigare bilderna ser ut att vara juvenil Småsnäppa. Även bild 5 dock svårt att se. Bild fyra på det inlägget ser också ut att vara Sandlöpare.
/Simon
Okej, tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dessa individer är Sandlöpare. Bild 2&3 på de tidigare bilderna ser ut att vara juvenil Småsnäppa. Även bild 5 dock svårt att se. Bild fyra på det inlägget ser också ut att vara Sandlöpare.
/Simon
Såg denna på Bornholm nu i veckan. Tänkte stenskvätta men blev osäker sedan.
Hämpling, hane.
Mvh Toni
Vore tacksam om ngn kunde artbestämma denna fågel.
Tänkte att det var en trädgårds- eller lövsångare men tycker inte att det stämmer riktigt.
Plåtad utanför Enköping om det betyder nåt i sammanhanget.
Tacksam för svar.
Hejsan! Skulle behöva hjälp med att identifiera två arter som jag är osäker på. Den andra, en kraftig delförstoring är taget på en förmodad lärka, sånglärkor fanns i dess närhet men den här (två st.) uppträdde inte på samma sätt och ett annat läte! Den första är fångad vid en ringmärkning som jag besökte tillfälligt, kommer inte ihåg vad det var för art, är osäker även här.
Kan ni hjälpa mig med identifikationen av denna fågel. Den är fotad i norra Uppland på kvällen i en fuktig, gles björkskog med videbuskar och frodigt gräs i veckan som gick. Den sjöng då och då på dagen men mest på kvällarna. Den satt i en 3 m hög videbuske och sjöng. Öppet vatten eller vass finns inte på platsen. Jag trodde först det var en gräshopssångare, men när jag kollade med fågelböcker och fågelskivor stämmer utseende och läte bättre med flodsångare. Video från samma tillfälle finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=C8q8B12v0ao&feature=youtu.be
Jag stod ca 10-15 m från fågeln och fotade med motsvarande 600 mm brännvidd.
Bilderna skulle kunna vara bättre, men halv tio på kvällen är ljuset lite dåligt (och jag är ovan vid fågelfoto).
tydligt sjungande flodsångare.
Med vänlig hälsning peter
Tack.
Som jag misstänkte då.
Flodsångare tycks ha blivit vanligare i Sverige de senaste decennierna. Stämmer det?
Sävsparv . Hane.
//Benny
Någon som kan hjälpa mig med denna fågel?
buskskvätta
Jag behöver hjälp med ID av dessa tre fåglar fotograferade förra helgen 13-14 Juni på följande platser:
-Sandemars naturreservat-
-Råstasjön
-Flemingsbergsviken