Martin Hofverberg
Aktiv medlem
OK då nöjer jag mej med det. Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack, Christoffer för blixtsnabbt svar. Och tack, Peter, för ett lärt utlåtande. Inte nog med att man får svar på sina frågor här i tråden, utvikningar som denna känns helgjutna för framtida fågeltänkande.
Hälsningar, Klas
Ja två havsörnar är det men mer
Men mer? Ålder kanske? Ser vuxna ut båda två...
Vad är det för fågel jag fotat?![]()
Nån av piplärkorna gissar jag.
//Benny
Nån av piplärkorna gissar jag.
//Benny
Finns ju ett antal att välja på, men trädpiplärka och ängspiplärka är de vanligaste.
Ok okmen skriver jag enbart Piplärka så är de ju åtminstone inte fel
![]()
Två av dessa har huserat på samma hygge som hökugglan de senaste dagarna. Tycker kinderna ser lärkfalk ut men i övrigt vet jag inte om den är så lik någon i min bokAntar att det rör sig om en ungfågel då, är man på rätt spår om man gissar lärkfalk ungfågel?
Två av dessa har huserat på samma hygge som hökugglan de senaste dagarna. Tycker kinderna ser lärkfalk ut men i övrigt vet jag inte om den är så lik någon i min bokAntar att det rör sig om en ungfågel då, är man på rätt spår om man gissar lärkfalk ungfågel?
Jovars, lärkfalk.
Har aldrig sett en, bor för långt norrut. Kiruna.
Däremot, många tornfalk i år (jag har nog rappat bortemot 10), mycket trevligt. Pilgrim finns också, men ej sett.
Hökuggla verkar finnas överallt i år, medan pärluggla är i princip raderad ?
//Benny
Ja, tornfalk har det varit bra med. Hade koll på fyra häckningar iallafall så det är gott om dom. Här i Västerbotten har tycker jag det har varit tunnsått med alla ugglearter utom jorduggla i år. Sett en enda pärl- bland annat. Hoppas på ett bättre år nästa år.
Är det alltså gott om hökuggla uppe runt Kiruna? Kanske läge att ta med kameran till barndomens marker med andra ord!
Ser väl bra ut för red-tailed hawk, rödstjärtad vråk.Denna ormvråksliknande fågel fotade jag i Guatemala, förmodligen 2004 eller -05. Innan jag fick upp intresset för fåglar... Någon som har lite koll på amerikanska sidan om pölen?
Denna ormvråksliknande fågel fotade jag i Guatemala, förmodligen 2004 eller -05. Innan jag fick upp intresset för fåglar... Någon som har lite koll på amerikanska sidan om pölen?