Osquar
Aktiv medlem
1) småspov?
2)Rödspov?
3)lövsångare?
4)brun kärrhök?
5) kan detta vare en svartbent strandpipare?
Full serie! Grattis.
/Oscar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
1) småspov?
2)Rödspov?
3)lövsångare?
4)brun kärrhök?
5) kan detta vare en svartbent strandpipare?
Ser ut att vara en hona sparvhök.Kärrhök???
Full serie! Grattis.
/Oscar
Ny dag, ny fråga
Vad är detta för rackare?
Hej!vad kan detta vara?
1 -någon pip lärka?
2 o 3 kärrhök?
Sven Åke
Hej!
1:an är en ängspiplärka. 2:an är inte helt lätt att se på de bilderna men det ser väl bra ut för blå kärrhök.
Mvh/ Ola
klockren snatterand!En röd fläck som kanske är viktig.
klockren snatterand!
Tyckte mig se vit övergump men det som skymtar där är kanske för lite dock. Svårbedömt tycker jag men jag kan hålla med om att ormvråk kanske passar bättre ändå.Då klipper jag till med ormvråk.... Var är den vita övergumpen...? Den sittande fågeln upplever jag ha för kort stjärt för en kärrhök...
/Oscar
Tyckte mig se vit övergump men det som skymtar där är kanske för lite dock. Svårbedömt tycker jag men jag kan hålla med om att ormvråk kanske passar bättre ändå.
Mvh/ Ola
Den är suddig, men kan det vara till någon hjälp?
Sven Åke
tror definitivt på ormvråk.
Hejsan!
Jag är nybörjare här så jag hoppas att det är okej o hoppa in här o ställa en fråga eler 2 om identifikation av några foton jag tog på långt håll idag. Jag har beskärt dem så man kan urskilja lite mer detaljer.
Satt på altanen och fick höra några konstiga läten bortifrån skogen....o senare såg jag högt upp i skyn 6 stycken, vilket jag tycker ser ut som någon slags örnart. De hade ljusare huvuden och sen ljusa skjärtpartiet. Jag bor inte så långt från Vänern strand fågelvägen så helt otänkbart är det inte att det kan va havsörnar. Men jag är inte så bra på det här med fåglar o tyvärr har jag inget värsting objektiv på kameran.
Så jag vore tacksam för hjälp
Mvh Maria