Bee
Aktiv medlem
Japp! Mer exakt en hane Mocking Cliff-chat (Myrmecocichla cinnamomeiventris).
Mvh/ Ola
Tackar för det Ola! Då kan jag pricka av den i boken också Jag blev lite osäker eftersom det stod uncommon på den. //Bee
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp! Mer exakt en hane Mocking Cliff-chat (Myrmecocichla cinnamomeiventris).
Mvh/ Ola
Varken hämpling eller vinterhämpling. Det är en rosenfink. En 2k hane rimligtvis eftersom den ser ut att sjunga och inte är utfärgad.
Mvh/ Ola
Min erfarenhet är att lite alla möjliga fåglar flyger in i fönsterrutor. Har bla sett talgoxe, entita och sparvuggla. Har svårt att tänka mig att nån art skulle vara dummare eller se extra dåligt. Vad tror ni andra?Makrofoto på en pippi som flugit in i fönstret. Den här såg säkert stjärnor och satt helt still i 5 minuter och brydde sig inte alls om min närgångna kamera. Efter 5-10 minuter hade den kvicknat till och flög iväg Så denna gången gick det bra.
Att det är en Grönsiska är utom allt tvivel.
Ofta är det just Grönsikor som kraschlandar i våra fönster. Talgoxar och Blåmesar och andra fåglar gör det nästan aldrig.
Så är dessa små dummare än sina storebröder eller ser de sämre?
En kompis har övertro på mina fågelkunskaper och vill gärna veta vad detta skulle kunna vara jag säger duvhök han tycker den är för stor
Japp! Ser utmärkt ut för en ung duvhök.Jag skulle också säga duvhök...
// Tobbe
jag och sjöfåglar är inte superbra kompisar, men jag vet ju att här får man alltid hjälp
Fotad idag utanför Hässleholm i Skåne ska sägas...
Rörhöna...
Japp! Ser utmärkt ut för en ung duvhök.
Mvh/ Ola
Är det här en sån där berömd gulfotad gråtrut? Får det inte till annat, men det var ju attans vilken skillnad mot de jag brukar se på benfärgen.
Bilden tagen i Salviken i Skåne idag.
Ja det är det garanterat. Ingenting pekar mot någonting annat.Är det här en sån där berömd gulfotad gråtrut? Får det inte till annat, men det var ju attans vilken skillnad mot de jag brukar se på benfärgen.
Bilden tagen i Salviken i Skåne idag.
Vad är detta för fågel?
Råstasjön, Solna idag.
Bilden är tagen mellan jul och nyår i Dubai, är det en lövsångare?
Jepp! En gråtrut.De är ju kniviga vitfåglarna på vintern men min röst går på Gråtrut, 2k. Vad säger proffsen?
Jepp! En gråtrut.
Mvh/ Ola
En Phylloscopus taget under vintermånader i arab-världen....... Tyvärr, det krävs otroligt vassare bilder än så här för en säker ID, helst handhållet.....
Utöver Europas Phyllis-arter, så finns det en jävla bunt i öster, som oxå behagar övervintra i arab-världen....... Sorry, denna får du lägga i mappen Ob. Phyllis.
/Oscar