yens
Aktiv medlem
Attans att jag lägger mig så lätt och sväljer bytet. Visst är det en snäppa ändå. Sandsnäppa troligen men jag är inte säker på att bilderna tillåter mig att säkert utesluta tundrasnäppa. Det kan vara nog så lurigt. Vet du om det fanns tundrasnäppor också på lokalen?
Tack för ett utförligt svar! Jag vet inte om det fanns tundrasnäppor på lokalen, men de jag talade med pratade mest om sand- och dvärgsnäppor, vilka jag även kunde identifiera många av. Dock ska ju tundrasnäppa finnas i området vid tiden, även om det är vanligast att de passerar USA:s västkust om jag förstått saken rätt. Jag får nog lämna den som en trolig sandsnäppa i alla fall.
Tack även för svar kring änderna.
För att göra saken mer spännande så gör jag ett snabbt kontinentbyte och nu är det Dubai julen som just passerat. Två stycken som jag uppfattar som pipare, den ena ser för mig bra ut för kustpipare, men den med de två ihopklippta bilderna är jag mer osäker på. Den ser så långnäbbad ut i förhållande till den andra.
Tacksam för svar som vanligt, det är spännande att försöka ta ikapp ett väldigt resintensivt 2011...