Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Någon som vet vad det här är för fåglar? Sett dom på Teneriffa för två veckor sedan. Kan vissa arter vara arter som finns i Sverige fast ändå en annan? Som teneriffa blåmesen (coboltmes).

Tacksam för svar! :)
/Edwin
Visa bilaga 122244

Visa bilaga 122247

Visa bilaga 122249

Visa bilaga 122251

Visa bilaga 122252
1. Bofink, rasen canariensis
2. Tornfalk, rasen dacotiae
3. Någon ospontan papegojart
4. Större strandpipare
5. Kanariegransångare

/Rasmus
 
Bergänder nu då?

Har gått på vigg-niten förut men denna gången tror jag jag fått med både herr o fru bergand på de i övrigt utomordentligt sunkiga fotona...?
 

Bilagor

  • IMG_7544.jpg
    IMG_7544.jpg
    25.1 KB · Visningar: 472
  • IMG_7553.jpg
    IMG_7553.jpg
    20.8 KB · Visningar: 474
Någon som vet vad det här är för fåglar? Sett dom på Teneriffa för två veckor sedan. Kan vissa arter vara arter som finns i Sverige fast ändå en annan? Som teneriffa blåmesen (coboltmes).

Tacksam för svar! :)
/Edwin

man får väl göra ett försök..

bofink
tornfalk
inplanterad
mindre strandpipare, ungfågel
gransångare.

samma arter som finns i sverige, utom gojan som är ngt.
men någon annan kanske är interserad av gojor?!

mvh peter berglin jönköping
 
Någon som vet vad det här är för fåglar? Sett dom på Teneriffa för två veckor sedan. Kan vissa arter vara arter som finns i Sverige fast ändå en annan? Som teneriffa blåmesen (coboltmes).

Tacksam för svar! :)
/Edwin

man får väl göra ett försök..

bofink
tornfalk
inplanterad
mindre strandpipare, ungfågel
gransångare.

samma arter som finns i sverige, utom gojan som är ngt.
men någon annan kanske är interserad av gojor?!

mvh peter berglin jönköping
Nja, jag håller med Rasmus. :)

Strandpiparen är en större och gransångaren ser onekligen ut att stämma med kanariegransångare sett till den näbben samt ögonbryn.

Mvh/ Ola
 
Nja, jag håller med Rasmus. :)

Strandpiparen är en större och gransångaren ser onekligen ut att stämma med kanariegransångare sett till den näbben samt ögonbryn.

Mvh/ Ola

vore kul att få höra orsaken till den säkra bestämningen av strandpiparen. jag tycker själv det är svårt med bara denna typ av bild. men den har väldigt klen näbb tycker jag, däri låg mitt förslag om mindre. men en flyktbild hade gjort saken biff...

mvh peter
 
vore kul att få höra orsaken till den säkra bestämningen av strandpiparen. jag tycker själv det är svårt med bara denna typ av bild. men den har väldigt klen näbb tycker jag, däri låg mitt förslag om mindre. men en flyktbild hade gjort saken biff...

mvh peter

Benfärgen, min vän... benfärgen är alltför orange/bjärt färgad för att vara Den Lelle...

/Oscar
 
Bergfink?

Ursäkta den suddiga bilden men tvingades greppa kameras och fota genom mitt gamla köksfönster i all hast. Mitt fågelöga/bok säger hona av bergfink. Det som gör mig osäker är att arten inte är så vanlig i mina trakter (några mil inåt landet från Göteborg).

Åsikter?
 

Bilagor

  • Bergfink_besk_webb.jpg
    Bergfink_besk_webb.jpg
    17.9 KB · Visningar: 364
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.