Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Då kommer jag med en kontringsidé, varför inte skapa en ny tråd och kalla den fågelfotoquiz, så kan vi köra sådant där, så vi inte blandar ihop det med ren identifiering, vad tycks? Då kan du även få äran att starta en tråd som med lite tur kan bli lika episk som den här :) Men du får nog skriva här när du skapar den, så vi får chansen att gå in och prenumerera på den nya tråden oxå. Jag är taggad, tror jag kan lära mig massor på det!!

Mnja...det är ju fort fågelidentifiering?
Det jag ville veta var bara om enbart bilden hade dugt för identifiering.
Men vi skippar det här då. :)
 
Då kommer jag med en kontringsidé, varför inte skapa en ny tråd och kalla den fågelfotoquiz, så kan vi köra sådant där, så vi inte blandar ihop det med ren identifiering, vad tycks? Då kan du även få äran att starta en tråd som med lite tur kan bli lika episk som den här :) Men du får nog skriva här när du skapar den, så vi får chansen att gå in och prenumerera på den nya tråden oxå. Jag är taggad, tror jag kan lära mig massor på det!!

Observera då att den som lägger ut en Quiz-bird oxå måste veta svaret. Annars blir det ju ingen skillnad mot denna tråd........

/Oscar
 
Observera då att den som lägger ut en Quiz-bird oxå måste veta svaret. Annars blir det ju ingen skillnad mot denna tråd........

/Oscar

...och därmed har vi eliminerat mig som trådstartare då mitt urval på sådana är väldigt litet... :D

Har förekommit sådana frågeställningar förut i denna tråden därav min fråga.
 
Jaja...nu har du ju bett om dem! ;)
Enda ledtråden är att fotona är tagna i Sverige..

Blev det ingen ny tråd?

Men jag går ut hårt, eller ska vi säga sandigt:

Öken x 2: trumpetare och varfågel?

Då får jag väl posta en ny oxå, tagen i Sverige även denna.
 

Bilagor

  • luring1.jpg
    luring1.jpg
    8.9 KB · Visningar: 206
Blev det ingen ny tråd?

Men jag går ut hårt, eller ska vi säga sandigt:

Öken x 2: trumpetare och varfågel?

Vågade inte... :p
Close...but no cigarr! ;)
(Sen lämnar ju fotona en hel del att önska...se det som en extra utmaning... ;) )

Edit: Det är sent...jag har rensat bilder i +3 timmar...missade att du nog menade öken i båda fallen?
 
Senast ändrad:
Kan ni se att det är en ökenvarfågel från den bilden (och vad tar ni det på?), eller är det bara en gissning då den ser ut att likna Ölandskändisen?
 
Kan ni se att det är en ökenvarfågel från den bilden (och vad tar ni det på?), eller är det bara en gissning då den ser ut att likna Ölandskändisen?

Ska jag behöva tala om det verkligen... :-D hmm, ok, jag tyckte väl det var lustigt med två ökenfåglar, jag erkänner... Så jag gissade på det.

Oscar hade för övrigt rätt på min oxå. Nästa?
 
Ska jag behöva tala om det verkligen... :-D hmm, ok, jag tyckte väl det var lustigt med två ökenfåglar, jag erkänner... Så jag gissade på det.

Oscar hade för övrigt rätt på min oxå. Nästa?
Vad gäller quiz så vore det nog ändå lämpligt med en ny tråd. Det var kul med dessa bilder men om det fortsätter blir det nog lite rörigt. :)

I all välmening!

/Ola
 
Kan ni se att det är en ökenvarfågel från den bilden (och vad tar ni det på?), eller är det bara en gissning då den ser ut att likna Ölandskändisen?
Som sagt ser handbasfläcken stor ut på bilden men jag tror faktiskt att om denna bild endast fanns till grund så skulle det aldrig gå att säkert bestämma den till ökenvarfågel.

Mvh/ Ola
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.