Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få bilden ljusare men ändå bevara färgkombinationen?

Produkter
(logga in för att koppla)

M-Boy

Ny medlem
SKulle behöva all hjälp i världen med att få denna bilden att blir ljusare eventuellt byta bakgrunden mot den ljusare färgen som hela bilden går i...

Måste bevara färgkombinationen för att denna ska ingå i en familjeserie där jag har fått bilderna att flyttta ihop väldigt bra med samma färgkombination mm.

SÅ om någon av er skulle kunna försöka göra denna bilden ljusare och mer levande skulle jag uppskatta det otroligt mycket då denna ska bli en present.

Hoppas någon har tid att göra ett försök

MVH / M

här är bilden: http://www.fotosidan.se/obj/photo/m_4106a21de0f3c.jpg

Bilagor

• liten linus och olivia1.jpg
    liten linus och olivia1.jpg
    41.1 KB · Visningar: 755
Ett snabbt försök med en s-formad kurva för att minska bildens kontrast, ansiktena är även upplättade en aning.

/Daniel

Bilagor

• ljusare.jpg
    ljusare.jpg
    38 KB · Visningar: 695
Det går inte att göra något vettigt av bilden; det finns helt enkelt ingen information där det är svart därför att det är - svart.

Det går att skärpa bilden betydligt, men det gör bara att den ser grotesk ut. Att göra det som finns ljusare tjänar inget till.

Låt den vara, det är min uppfattning.

Hälsn.
RR

Det mesta av bakgrunden saknar bilddata helt, dvs är helt svart. Tyvärr är det lite svårt att göra nått åt det. Om du har originalbilden (inscannad?) så kanske det finns lite detaljer kvar som går att få fram bättre.

Bilagor

• dark.jpg
    dark.jpg
    47.9 KB · Visningar: 444
OJ

Nu är vi långt från uppgiften, och värre blir det här, hehe! Hoppas ingen tar illa upp.

Bilagor

• m_4106a21de0f3c.jpg
    m_4106a21de0f3c.jpg
    45.2 KB · Visningar: 234
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar