Annons

färdig PC

Produkter
(logga in för att koppla)

Harlort

Avslutat medlemskap
Hej!

Kan någon hjälpa mig med tips?

Jag vill köpa en ny stationär PC för att hantera mina bilder(ej video), PS och LR arbete. Jag vill gå till El-giganten, MediaM eller liknande och ta hem en färdig dator (skärm har jag). Prismässigt max 5000-7000:-. Räcker inte till någon värsting men bord väl räcka en liten bit.....

Vad är viktigast att titta efter ? Konkreta tips på en färdig dator vore perfekt!

Hälsningar
Niklas

Allmänna tips är väl att titta på hur mycket minne och vad det är för processor, samt grafikkort.

Då Photoshop kan utnyttja flera kärnor i en processor, så går det snabbare ifall man har t.ex. en 4-kärnig mot en 2-kärnig med samma hastighet på dessa.

Bra med minne är ett måste. 4gb minst.

Själv brukar jag köpa datorprylar från "komplett.se", och bygga ihop själv. Blir billigare så och man får bättre prylar för pengarna, samt det man vill ha.
Men har man inte kunskapen om hur man gör, så har de även färdiga datorer, eller rättare sagt de bygger ihop en efter dina önskemål.

Här är en t.ex. som ligger på 6995kr, men de har även billigare.
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10173

Kan du eller någon du känner bygga ihop en själv så har de detta paketet.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159

Jag skulle tipsa dig om att gå till en ren datorfirma istället för el-giganten,on-off eller dom andra som knappt kan någonting om datorer, ta dig till tex komplett,inet eller dyl säga hur mycket pengar du har och vad du ska göra med datorn så får du nog mest för pengarna.

Jag var i ungefär samma sits för ett par månader sen. Ställde en fråga i forumet på sweclockers.com och angav vad jag skulle ha datorn till och hur mycket den fick kosta. Hjälpsamma människor plockade sen ihop ett paket på inet.se som jag lät inet bygga och skicka till mig.

Funkade bra!

Jag var i ungefär samma sits för ett par månader sen. Ställde en fråga i forumet på sweclockers.com och angav vad jag skulle ha datorn till och hur mycket den fick kosta. Hjälpsamma människor plockade sen ihop ett paket på inet.se som jag lät inet bygga och skicka till mig.

Funkade bra!

MYCKET bra tips. där finns kunnigt folk.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto