Agonotheta
Aktiv medlem
Förra veckan beställde jag ett stativ från scandinavian photo.
på deras sida stod det DÅ att maxhöjden är 199 cm, nu när jag fått stativet mätte jag det till 163 cm med utfällda ben och mittpelaren uppe.
om man skulle vinkla in benen så stativet liknar ett enbensstativ blir höjden 174 cm.
alltså på något vis har scandinavian photo "råkat" lägga till 36 cm på maxhöjden.
när jag idag ringed och frågade dom varför det är en sån lögn på dras sida (som de nu har ändrat) fick jag ett förlåt och en fråga om jag ville skicka tillbaka stativet.
just då var jag inte bered på den frågan så jag bad om att återkomma.
efter några timmar och lite letande på deras sida ringde jag upp och frågade om jag kunde byta det mot ett gitzo 1320 (som Magnus Fröderberg för övrigt ville ha mig att köpa tidigare).
jovisst det var inga problem men när jag då uttryckte mitt missnöje med att jag skulle behöva betala mellanskillnaden på 1000 kr blev det andra toner.
ett direkt nej blev det.
så som jag ser det är jag helt oskylldig, och hade dom haft lite koll på vad som står på deras hemsida hade jag haft ett stativ som jag hade varit nöjd med idag.
självklart kan alla göra fel men det ska aldrig vara på kundens bekostnad!!!
jag sa till killen att er hemsida är för övrigt riktigt dålig (!), på varannan produkt saknas det information, och cirka var tionde har dom bild på.
svaret var, jo det vet vi men vi kan inte ta denna mellanskillnaden.
okej sa jag om vi möts halvvägs (som jag tycker var bussigt av mig, alltså betala vars 500) blev det igen ett direkt nej.
och efter det kände jag att dom ska fan inte ha en krona av mig, så jag sa till honom att jag skickar tillbaka stativet och vill ha pengarna tillbaka.
då var det inga problem.
men hur dåligt är inte detta? ett så pass stort företag som helt avser sig från sina rent ut sagt lögner, eller falsk marknadsföring som jag faktiskt vill kalla det!
sen försökte han förklara varför det kan ha blivit så, han trode att de tittat på siffrorna på kartongen och sen laggt till pelarhöjden.
men nu när jag är hemma ser jag att på kartongen står det inget om pelarlängd.
bara en bild på stativet med mittpelaren tydligt utsträckt och längden 174 cm (vilket inte heller är rätt, 163 är den "användbara" maxhöjden)
men då sa jag att ni har ju stativen på lager, varför inte öppna en låda och titta själv vilka mått som är rätt? det är deras information som är deras försäljningsargument, stämmer inte informationen finns det ingen anledning att ha nån sida!
jag tycker detta är ett uruselt sätt att behandla kunder på och speciellt en förstagångskund som mig.
aldrig mer att jag ens kommer titta på deras hemsida!
efter att pratat med några av arbetskollegorna så är det flera stycken som sagt åt mig att anmäla det till allmänna reklamationsnämden.
vad tycker ni, ska jag göra det? jag har en utskrift på hur deras sida såg ut tidigare.
sist vill jag uppmana alla som tänker handla på scandinavian photo att tänka om. om ni verkligen måste handla där så tro inte på det som står skrivet på deras sida, kolla upp det själv!
på deras sida stod det DÅ att maxhöjden är 199 cm, nu när jag fått stativet mätte jag det till 163 cm med utfällda ben och mittpelaren uppe.
om man skulle vinkla in benen så stativet liknar ett enbensstativ blir höjden 174 cm.
alltså på något vis har scandinavian photo "råkat" lägga till 36 cm på maxhöjden.
när jag idag ringed och frågade dom varför det är en sån lögn på dras sida (som de nu har ändrat) fick jag ett förlåt och en fråga om jag ville skicka tillbaka stativet.
just då var jag inte bered på den frågan så jag bad om att återkomma.
efter några timmar och lite letande på deras sida ringde jag upp och frågade om jag kunde byta det mot ett gitzo 1320 (som Magnus Fröderberg för övrigt ville ha mig att köpa tidigare).
jovisst det var inga problem men när jag då uttryckte mitt missnöje med att jag skulle behöva betala mellanskillnaden på 1000 kr blev det andra toner.
ett direkt nej blev det.
så som jag ser det är jag helt oskylldig, och hade dom haft lite koll på vad som står på deras hemsida hade jag haft ett stativ som jag hade varit nöjd med idag.
självklart kan alla göra fel men det ska aldrig vara på kundens bekostnad!!!
jag sa till killen att er hemsida är för övrigt riktigt dålig (!), på varannan produkt saknas det information, och cirka var tionde har dom bild på.
svaret var, jo det vet vi men vi kan inte ta denna mellanskillnaden.
okej sa jag om vi möts halvvägs (som jag tycker var bussigt av mig, alltså betala vars 500) blev det igen ett direkt nej.
och efter det kände jag att dom ska fan inte ha en krona av mig, så jag sa till honom att jag skickar tillbaka stativet och vill ha pengarna tillbaka.
då var det inga problem.
men hur dåligt är inte detta? ett så pass stort företag som helt avser sig från sina rent ut sagt lögner, eller falsk marknadsföring som jag faktiskt vill kalla det!
sen försökte han förklara varför det kan ha blivit så, han trode att de tittat på siffrorna på kartongen och sen laggt till pelarhöjden.
men nu när jag är hemma ser jag att på kartongen står det inget om pelarlängd.
bara en bild på stativet med mittpelaren tydligt utsträckt och längden 174 cm (vilket inte heller är rätt, 163 är den "användbara" maxhöjden)
men då sa jag att ni har ju stativen på lager, varför inte öppna en låda och titta själv vilka mått som är rätt? det är deras information som är deras försäljningsargument, stämmer inte informationen finns det ingen anledning att ha nån sida!
jag tycker detta är ett uruselt sätt att behandla kunder på och speciellt en förstagångskund som mig.
aldrig mer att jag ens kommer titta på deras hemsida!
efter att pratat med några av arbetskollegorna så är det flera stycken som sagt åt mig att anmäla det till allmänna reklamationsnämden.
vad tycker ni, ska jag göra det? jag har en utskrift på hur deras sida såg ut tidigare.
sist vill jag uppmana alla som tänker handla på scandinavian photo att tänka om. om ni verkligen måste handla där så tro inte på det som står skrivet på deras sida, kolla upp det själv!
Senast ändrad: