visst jag kan hålla med om det är dumt att bara titta på leverantörens sida.
men gå in på
www.velbon.com och försök själv hitta stativet innan ni sitter och hackar på andra. vore inte det lämpligt?
stativet står inte med på velbons sida, det finns ett stativ där som heter sherpa pro cf-630, men det är inte det stativet jag har. siffrorna skiljer lite och nu i efterhand kan jag även se att streckkodsnummret inte är det samma.
att en produkt inte lever upp till förväntnigar ser jag inte detta som.
att en produkt inte lever upp till förväntan är enligt mig om det känns plastigt, skrangligt eller liknande. att det saknas 36 cm är iochförsig också att det inte lever upp till mina förväntningar, men skillnaden är att det är SP som har byggt upp denna förväntan i detta fallet.
om dom skrivit 163 cm maxhöjd, rätt vikt, rätt minimumhöjd, rätt längd vid ihopfällt läge hade produkten uppfyllt mina förväntningar.
det är inte jag som har för höga förväntningar/krav detta är vad DOM informerat mig om detta stativ. detta är inte jag som trodde att det inte skulle vara så plastigt, skrangligt... osv.
det är möjligt att SP har följt lagen Johan.
men ibland måste man faktiskt även göra det bättre än lagen för det ska bli bra.
jag antar att du har lön för det arbete du gör åt din arbetsgivare. var glad för det hade han följt lagen skulle du inte haft nått betalt.
reglerna för löneutbetalning och minimumlöner står i kollektivavtalet som arbetsgivaren "frivilligt" skriver på.
och som jag sa innan Johan: det finns inga butiker i närheten som har stativ uppställda på rad häromkring. den (vad jag vet) affär med störst sortiment i närheten är yfo i malmö, cirka sex mil härifrån. har varit där och såg inte särskillt många stativ att känna på.
jag höll en schysst ton hela tiden Maria. det var bara då när jag precis innan vi skulle avsluta samtalet frågade om betalningen som det inte gick som säljaren ville. även då var jag fortfarande trevlig i tonen, jag förklarade mina synpunkter men det var som att prata med en vägg.
det är möjligt att det beror på att jag sitter i många förhandlingar att jag lätt slår på en högre växel än vad andra är vana vid.
men det var absolut inte min mening om det var så, jag tyckte inte det. jag tycker jag var ovanligt snäll.