swordsman
Aktiv medlem
JalleS skrev:
Min sammanfattning av tråden så här långt:
* Kunden har inte alltid rätt...
* Vissa kunder klarar man sig bättre utan...
--jalle
Klockrent.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JalleS skrev:
Min sammanfattning av tråden så här långt:
* Kunden har inte alltid rätt...
* Vissa kunder klarar man sig bättre utan...
--jalle
swordsman skrev:
Även om du släppt det tycker jag spåret är intressant så jag vidareutvecklar lite. Nej, någon ångerrätt av den typ som lagstadgas i den sk. distansavtalslagen finns inte. Men eftersom inget avtal kommit till stånd deponeras bara prylarna/pengarna hos motstående parten... Det innebär att kunden rent teoretiskt kan komma långt efter ångertidens utgång och begära att insatserna skall återgå. Detta eftersom äganderätten aldrig övergått.....
Arne S skrev:
Ups...krokade fast på sidospåret igen (för att jag också tycker det är intressant)
När anses avtalet ha kommit till stånd då? Jag trodde att det var när jag fått varan och betalt för den, men att jag sedan kan säga upp avtalet inom föreskriven tid (ångerrätten).
swordsman skrev:
Ska jag vara ärlig (och det är jag alltid) så vet jag inte exakt! Efter en viss tid är det ju rimligt att man accepterat varan i det skick den är nämligen. Exakt hur praxis är här vågar jag dock inte svara på, och jag är inte sugen på att lägga in några gissningar!
Arne S skrev:
Låter klokt, som sagt, det är snårig terräng...
Paul.r.Lindqvist skrev:
verkligen ? ja det är ju verkligen synd om vederbörande, han startar en "hat" tråd mot scp, gud förbjude att någon inte håller med... eller ska man hålla med honom bara för att det är synd om stackarn ?...
/P.L
kmelin skrev:
...
Jag tycker inte att SP har behandlat vederbörande fel, men i längden är jag övertygad om att de själva förlorar på det. Även om detta bara är en kund kan det finnas liknande fall, gissa om alla dessa kunder har vänner som är beredda att tro på dem.
...
/Kalle