Annons

Erfarenhet av www.ny-camera.net?

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclas Ka

Medlem
Funderar på att köpa en kamera där..

Men tillvägagångsättet vid köp är en aning originellt; de vill att man kopierar sitt kontokort på båda sidor och skickar över kopian som referens till dem. Detta gäller enbart Sverige enl dem och pga de många kontokort-svindlarna här.

Kommentarer kring detta?

Jag har beställt en hel del därifrån. Dom är helt okej. Ibland är dom snabba och ibland så tar det lite längre tid och man får inte reda på varför eftersom dom inte har någon lagerstatus.

Enklast är väl att betala med kortet direkt? Eller begära Postförskot, det kan dom skicka även från tyskland. Har gjort båda, fungerat mycket bra.

Har nyttjat dem vid några tillfällen, både när jag bodde i Frankrike och här hemifrån. Har funkat fint alla gånger. Jag har handlat både mot postförskott och betalat direkt med kreditkort. Skulle inte tveka att handla från dem igen.

...och sedan tog jag mig tid att faktist läsa frågan också...

Jo, jag håller med om att förfarandet verkar lite märkligt. Så var det inte när jag handlade från dem senast (ett par år sedan). Vet inte riktigt hur jag skulle hantera det. Det finns ju fler bra tyska webbutiker.

Hursomhelst så hör de ju till de mer välrenommerade tyska onlinehandlarna. Det har de ju varit i alla fall de senaste fyra, fem åren, så jag skulle inte tro att det är förenat med något stort risktagande.

Läste inte heller hela frågan :)

Fick grejer från dom i fredags, Jag var inte tvungen att skicka mitt kort via fax eller email. Konstigt?

Jag skrev in mitt kontokortsnummer som man brukar göra på webshoppar och ett par dagar senare så hade jag leksakerna :)

Det där med att man ska kopiera kontokort och legitimation är inte så ovanligt. Det kräver BH photo i USA också. De vill väl gardera sig lite extra mot bedrägerier.

Däremot så tycker jag man ska undvika Ny-camera.

Deras kundservice är under all kritik. Vi gick ihop några stycken för ett tag sedan och beställde film och lite filter. Efter två veckor skickar jag ett email och frågar hur lång tid de tror att det ska ta. Inget svar öht. Några dagar senare ringer jag dit och får mycket glidande svar och nej, dom vet inte när prylarna kommer. Kanske på måndag som svaret är.

När måndagen kommit och gått så ringer jag igen och får samma hummande och undvikande svar. Till slut, en månad efter beställningen, så skickar jag ett email där jag kräver att få veta exakt vad som är restnoterat så jag kan avgöra om jag ska avbeställa de prylarna eller inte. Inget svar alls. Två dagar senare skickar jag ett mail där jag avbeställer hela ordern och uttryckligen skriver att dom inte får debitera mitt eurocard en enda euro.

Ytterligare tre dagar efter att jag avbeställt får jag ett mail där dom skriver att nu är ordern skickad och välkommen åter...

Jag har handlat av Ny-camera några gånger tidigare och då har det inte varit några problem men när det väl strular är det inte kul alls.

/Jocke

Hade heller inga problem att betala med kort och jag använde e-kort jag fick grejerna för ett par veckor sedan. Däremot så tycker jag att det tog lång tid för att skicka några filter, mellan 3-4 veckor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar