Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EOS D50 vs 5 mark1
- Trådstartare Forslund
- Start datum
avslutad120828
Avslutat medlemskap
Hej
Har tittat på en begagnad EOS 5D och en ny EOS 50D till ungefär samma pris. Vad tror ni är den bästa affären? FOtograferar mest snowboard oh natur (fåglar och stilleben)
För snowboard kanske 50D är ett bättre val om du tycker att hastighet är viktigt. Likaså autofokusen ska ju vara riktigt vass i 50D vilket kanske kan vara passande för fågelfoto.
För stilleben kanske en 5D är en roligare kamera, vad vet jag...
Vad enkelt det vore om det fanns EN kamera som passade allt
Ellery Sneed
Aktiv medlem
Hej
Har tittat på en begagnad EOS 5D och en ny EOS 50D till ungefär samma pris. Vad tror ni är den bästa affären? FOtograferar mest snowboard oh natur (fåglar och stilleben)
Jag har en 50D, jag fotar mest fåglar..kort sagt...KÖP DEN! En riktigt trevlig kamera som producerar finfina resultat, men det krävs riktigt bra optik för att få ut det mesta av kameran (det gäller nog även för 5D.
t_mauritsen
Aktiv medlem
Ett alternativ kan vara 40D som är billigare och enligt många tester i princip lika bra som 50D. Själv har jag 5D och 40D. 5D:n är en riktig fin kamera på väldigt många sätt. Din befintliga optik kommer också göra sig bättre på 5D:n. Fotar du mycket i dåligt ljus kan 5D vara ett bättre val pga mindre brus. Till fåglar/sport är det (oftast) bättre med en snabb crop kamera. Vågar du gå nära snowboardarna skulle jag dock inte anse att crop är nogån fördel. Det finns många fina snowboardbilder med fisheye, tex. Hälsningar, Thorsten