Slowfinger skrev:
Det finns ju bara en fotoaffär i Ljungby Lennart. Blir det inte som du skriver åker vi dit med tjära och fjädrar ;-)
Glöm inte stången också! Jag riskerar inte min lokala fotohandel. Den är liten och jag köper i stort sett bara förbrukningsmaterial där till båda parters belåtenhet.
Nej, när det gäller kameror blir det för det mesta en speciell ÅF lite längre norrut, fast ff söder Dalälven. Hoppas han jag åsyftar har viss humor ang sitt ego.
Tjära o fjädrar skulle bara göra honom vackrare. Och blir han vackrare borde han ge mig lägre priser.
PS. Idag har jag varit otrogen!!!! Jag beställde en sprillans ny kamera av en leverantör i Stockholm.
Så nu kommer väl ÅF in spe att ta sig Ljungby med många svarta tunnor och fjäderfä för att jaga mig.
Det har han inget för. Där jag bor är det strömlöst ff sedan i söndags. Datorn går på ett bensindrivet elaggregat och jag går ut på nätet via ett mobilt modem eftersom telefonjävel´n är utslagen också. M a o han hittar mig inte i det här tjärmörkret!
Härmed förkunnar jag mig som garanterat obesegrad vinnare i den nya grenen "Off Topic" i denna tråd.
Lev väl alla tråddragare. Själv ska jag ut och tanka elverket så frugan, jag o katten kan sova lite varmare. Kakelugenen räcker inte riktigt!
Lennart
Edit: Får kanske ta av mig vinnarkransen och göra ett tillägg vid närmare eftertanke.
En bön till Canon: " Ge f-n i att förfalla till pixelfetischism genom att spränga in fler på 5D eller 1Ds MkII. SATSA PÅ BÄTTRE DYNAMIK istället"
(någon gång kanske de lyssnar)