Per Krook
Avslutat medlemskap
Det är långt ifrån alla som fått hem sakerna. I veckan som gick talade jag med Kungsholms Foto, som hade fått leveransbesked på kittet till v44. Jag talade även med YFO om 24-105, som de inte hade fått in. Jag påpekade då att både Scandinavian Photo och Cyberphoto på sina hemsidor skrev att de hade objektiven i lager. Killen på YFO bad att få kolla och återkomma. När han ringde tillbaka tackade han så mycket. De hade kollat med Canon som först ifrågasatt att YFO lagt någon order. YFO påpekade att de hade beställt 30 ex, och fick då en ursäkt och ett löfte om omedelbar leverans av 5 ex.
Det vore intressant att veta hur Canon prioriterar bland sina återförsäljare. Snacka om att det måste löna sig att ha goda relationer med Canon. Du kan sälja fler saker och kan förmodligen ta bättre betalt, eftersom andra handlare inte har sakerna hemma. YFO kan ju ha varit ett exempel på mänskliga faktorn. Men jag tvivlar starkt på att Kungsholms Foto varit så sena med sin beställning att det är enda förklaringen till deras leveransbesked. Och hur prioriterar Canon mellan nätbutiker och vanliga fotohandlare?
(Jag är INTE konspirationsteoretiker, bara nyfiken!)
Det vore intressant att veta hur Canon prioriterar bland sina återförsäljare. Snacka om att det måste löna sig att ha goda relationer med Canon. Du kan sälja fler saker och kan förmodligen ta bättre betalt, eftersom andra handlare inte har sakerna hemma. YFO kan ju ha varit ett exempel på mänskliga faktorn. Men jag tvivlar starkt på att Kungsholms Foto varit så sena med sin beställning att det är enda förklaringen till deras leveransbesked. Och hur prioriterar Canon mellan nätbutiker och vanliga fotohandlare?
(Jag är INTE konspirationsteoretiker, bara nyfiken!)