VicR
Aktiv medlem
Känner att jag för längesedan vuxit ur min Nikon D40, och att det är dags att uppgradera sig. Länge har jag vart bestämd i att satsa på en Canon eos 40D, men vid närmare eftertanke - varför? Det verkar vara en grymt bra kamera, men jag har även märkt av att en hel del personer haft strul med den. Jag är väl inte den mest tekniska personen, så den kanske inte passar mig after all. Kom då in på tanken med Nikon D80. Om man säger det rakt av så är väl kamerahusen och bilderna ganska likvärdiga i handhållning och kvalité? Sedan vill jag gärna inte ha en tung kamera att kånka på, antar att båda dessa är ganska klumpiga.
Har kärat ner mig lite i Nikon också. Dessutom är D80 lite billigare. Vet inte om det drabbar kvalitén eller något annat, men D80 verkar vara betydligt äldre, 40D känns mer up to date. Jag vill höra era synpunkter på valet, kanske har ni något annat alternativ? Vad har Nikon D80 som inte 40D har och vice versa?
Ursäktar om en liknande tråd redan varit uppe.
Har kärat ner mig lite i Nikon också. Dessutom är D80 lite billigare. Vet inte om det drabbar kvalitén eller något annat, men D80 verkar vara betydligt äldre, 40D känns mer up to date. Jag vill höra era synpunkter på valet, kanske har ni något annat alternativ? Vad har Nikon D80 som inte 40D har och vice versa?
Ursäktar om en liknande tråd redan varit uppe.
Senast ändrad: