Annons

EOS 30 eller F80?

Produkter
(logga in för att koppla)
Själv har jag en F80 och är mycket nöjd med denna. Anledingen till det var att den låg bäst i handen.
Jag är var dessutom mycket nöjd med min förra kamera som var en F60. Jag stod inför samma val med F60:n, motparten den gången var Eos300. F60:n låg bäst i mina händer, men Eos:en var teknisk överlägsen.

F80:n har många fina funktioner, dessa är de av mig mest uppskattade:
Uttag för mekanisk trådutlösare
Spotmätning
Gridlines i sökaren
Flera sätt att fokus- och exponeringslåsa på

Välj med hjärtat (händerna)!

Men jag tror nog att Eos30:n kan vara ett mycket bra köp, precis som F80:n. Den har dessutom vertikalgrepp (tillbehör) med avtryck, det saknas på F80:n...

Lycka till!

//Andreas

Re: Några enkla synpunkter bara!

matti skrev:
Hej!

Både EOS 30/33 och Nikon F80 är mycket bra kameror. Jag hade en EOS 30 som jag sedan sålde.

undra vem som köpte den? :p
kan meddela att den håller ihop än också.

Jag undrar om det inte skulle vara bättre att först titta på vilka objektiv man skulle vilja ha och sen titta på vilket hus som passar bra till dessa? bara en liten fundering..

/ Hasse

Hassan skrev:
Jag undrar om det inte skulle vara bättre att först titta på vilka objektiv man skulle vilja ha och sen titta på vilket hus som passar bra till dessa? bara en liten fundering..

/ Hasse

va anser du om canon o nikon ojb?

både är lika bra fast nikons är LITE bättre därför dyrare :D

tomasis skrev:
va anser du om canon o nikon ojb?

både är lika bra fast nikons är LITE bättre därför dyrare :D

Jo..:) Nog är det så.
Canon har väl USM objektiv för mindre pengar än Nikon. Om man siktar på dom så kanske Canon är att föredra. När man kommer till proffs-klassen så är det väl ingen större prisskillnad.
Om man å andra sidan är sugen på en klassiker som t.ex Nikkor 80-200 så..:)
Vad gäller skillnader i optisk kvalitet så tror jag inte den är så stor.
Större utbud på beg-marknaden av Nikkor kanske.

Jag menar att om man ska bygga upp ett system så är det i optiken pengarna ligger till sist.

/Hasse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar