Annons

eos 1D mk II

Produkter
(logga in för att koppla)
Leveransbesked från Canon> Mitten på Juli. Dom skulle tydligen få hem en sändning då, om nån mer går och väntar...

Ps: är det nån som har koll på ett ställe med bra pirat ackar här i landet..

Testa kameran lite utan extrabatteri först, du kanske inte behöver det. För mig räcker ett batteri oftast mer än en dag.

Det är mest av andra orsaker jag brukar ha 2 batterier..

Lättre att alltid ha ett uppladdat då om man är glömsk..

Anders Östberg skrev:
Testa kameran lite utan extrabatteri först, du kanske inte behöver det. För mig räcker ett batteri oftast mer än en dag.

Jag har tre extra batteri, men behöver bara ett extra. (varav två NP-E2:eek:r)

Och en fråga till om nån har lust..

Sitter och klurar över ett större minneskort, kan man med gott samvete byta fråm compactflash nu, och vinna lite prestanda på köpet till SD?

Om man ändå ska köpa tänkte jag..

ja, vad dum jag är. Då kan jag ju nyttja ett av mina gamla compactflash+ ett större SD..

Man kan väl välja vilket som ska skrivas till primärt?

Om du vill ha din kamera så snabb som det bara går ska du använda SanDisk Extreme III SD-kort.

Jag kör det till sport, men annars CF för de är billigare.

Jag blir bara mer och mer övertygad om att jag ska byta min 20D mot en 1D mark II. Vill ha två likadana och färre kompromisser.

Nu när jag ändå är skrivsugen så>

Om denna kameran håller vad den lovar på pappret, vilket jag tror den gör. varför köper folk D2x?

Det måste ha att göra med optiken man har liggande från samma sytem, och att det är för struligt att köpa om, och förlusten av pengar emellan..

Hade jag pengarna (och ett riktigt behov) skulle jag nog också byta min 20D mot en till 1D Mark II. 20D är jättebra men känns tyvärr lite tunn i jämförelse. Och det vore skönt att slippa krångla med två olika system.

Anders Östberg skrev:
Hade jag pengarna (och ett riktigt behov) skulle jag nog också byta min 20D mot en till 1D Mark II. 20D är jättebra men känns tyvärr lite tunn i jämförelse. Och det vore skönt att slippa krångla med två olika system.

Står nog inte på förrän du sitter med en du oxå Anders...

Hehehhe! Ja, det kan man säga!

Jag är själv på G att skaffa en 1D MkII men jag lugnar mig nog till hösten och ser om inte Canon släpper nått nytt spännande i proffssegmentet. Det brukar ju om inte annat droppa priserna på föregående generation kameror.

Intressant att Cap & Design (i deras proffsnummer) jämnställer 1DMkII och D2X i bildkvalitet vid högre ISO-tal.

Då kan man säga att Canon gjort ett bra jobb med sensorn.
MVH /Micke

tomasbz skrev:
Om denna kameran håller vad den lovar på pappret, vilket jag tror den gör. varför köper folk D2x?

Det måste ha att göra med optiken man har liggande från samma sytem, och att det är för struligt att köpa om, och förlusten av pengar emellan..

Nikon D2X är en vettig kamera på många sätt, 1D mark II är inte alls överlägsen.

D2X har:
- högre upplösning
- modernare hus
- lättare hus och optik

D2X är en kamera för den som vill kunna plåta lite allt möjligt, t ex frilansfotografen som jobbar både för tidningar och företag

froderberg skrev:
Nikon D2X är en vettig kamera på många sätt, 1D mark II är inte alls överlägsen.

D2X har:
- högre upplösning
- modernare hus
- lättare hus och optik

D2X är en kamera för den som vill kunna plåta lite allt möjligt, t ex frilansfotografen som jobbar både för tidningar och företag

- känns som upplösningen kvittar, det är så pass bra ändå.
- Hmm, lite stridsvagns känsla kvar ändå..
- Valde ändå Eos framför D2..

Nu är det lätt att glida in på märkes-duell igen..

2 bra kameror, smaksak, vad man prioriterar mest hos dom 2...

Usch, nu blev jag sådär diplomatisk igen

Jag gillar D2X och framföralllt en del Nikongluggar, men jag är ju redan inne på Canon och 1D mark II passar mig bättre eftersom jag nästan dagligen kör iso 3200

Jag skulle inte alls tycka illa om en "1D Mark II med 1.6x", för telefoto.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar