Annons

Enskilt forum för recensioner av Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Mil Congojas

Aktiv medlem
Tiden är snart kommen för Dynax 7D och jag skulle glädjligen läsa recensioner om 7D, av dem framtida ägarna för att se ifall man vill bli ägare! Säkert många med mig!
Så varför inte samla recensionerna på ett och samma ställe?

MVH Christofer
 
My bad...

Nja den skulle väl kunna tjäna ett syfte det är ju det med objektiven (speciellt 17-35) och annat.
Folk har ju tidigare varit benägna till recensera kameror bildmässigt mm utanför den hänvisade länken och många som inte orkar/vill skriva in i recensions sidan!

Så korta kommentarer, frågor och svar hade jag väl tänkt mig.
Men ifall flera tycker som du kan admin ta bort inlägget! Eller jag för den delen ifall det går?!
 
Självklart borde den här tråden vara kvar. Det finns ju 20 20D-trådar som handlar om samma sak. =)

Kul initiativ!

Folk får gärna även tipsa om när den kommer in i butik och vilka butiker man kan känna och klämma på den. Speciellt i malmötrakten. =)
 
Ok då är jag med. Själv är jag lite spänd på hur 28-75:an är. Funderar lite på hur de är jämfört med tamron. Den senare är ju trots allt billigare
 
Förhoppningsvis kommer den till oss på måndag eller tisdag.

Sen hoppas man ju hinna ta några provbilder på mässan i helgen.
 
Bilderna under sample images kändes inte superskarpa precis. Stod det var det var för objektiv eller missade jag det? Finns det något datum när den släpps?
 
majja skrev:
Tobias: menar du en förproduktionsmodell eller den färdiga kameran till försäljning?

Till försäljning. eller.. hm.. jag kniper nog den första som kommer. :) Verkar som att kamerahusen är först ut att levereras. Kiten lär nog dyka upp till jul.
 
Jag tittade på www.itbolaget.com tidigare idag och där stod det att dem hade inne fyra kamerhus! Själv blev jag aningen förvånad så jag ringde dit och då sa dem att den fanns inne?!
Sedan ska Scandinavian Photo ha fått in ett exemplar i affären i Bankeryd, som dem skulle använda som visningsex. vad jag hörde. Ingen som bor i närheten?
Samtidigt som några tidiga ex. verkar ha kommit har jag hört ett datum på 20 november för mer leverans.
 
va i helskotta, hehe. är det sant, itbolaget har den i lager. ska man tro det ?. har inte sett den i lager utomlands ngnstans. är såå sugen.

vill ju se lite reviews nu, dpreview.com eller steves digicam har inte gjort ngn ännu. vill ju liksom inte köpa grisen i säcken. undrar om ångerätten gäller efter provad kamera.

dock är 13' fortfarande för högt. runt 11' låter som ett bra pris.
 
Tobias: är du HELT säker på att du får in den nästa vecka?

Verkar konstigt, och att itbolaget redan skulle ha den inne, eftersom releasedatumet i Japan är den 19:e November.
 
Enligt de uppgifter jag har så lär den tidigast komma i mitten av november vilket ju iofs är snart. Men den kan lika gärna komma i slutet av månaden enligt samma källa.

Mvh
Maverick
 
majja skrev:
Tobias: är du HELT säker på att du får in den nästa vecka?

Verkar konstigt, och att itbolaget redan skulle ha den inne, eftersom releasedatumet i Japan är den 19:e November.

Enligt vad som är sagt så får Minolta in den den tolfte och jag har beställt hyffsat tidigt så några ex. borde dyka upp i början på nästa vecka.
 
-------------------------------------------------
KG Stolt (HDFS) skrev:

På mässan i helgen lär det väl bli klämläge hoppas jag... fast jag ingen ska ha...
-------------------------------------------------
-Förmodligen bara för att Aettans storasyster Atvåan, får besök av sin släkting Atrean till sommaren 2005, hon är den, som alla drömmer om, ha-ha!
För egen del väntar jag till sommaren 2006, när Dynax 5D dyker upp, kanske tidigare, priset är otroligt.
Lågt alltså!
 
Japp! om en A3 som fyller kraven dyker upp så slår jag till, men jag håller såklart ögonen på Nikon, Panasonic o Canon också. Nikons 8800 är ett steg i helt rätt riktning liksom Panasonicarna med långzoom o Leicaoptik...

Det är inte alls säkert att det blir en Minolta igen. Nu har jag haft två på rad, efter fyra Olympus, en Epson, ett par Kodak o en Canon o en Apple, dessutom lever lilla Elim parallellt med Aette nu o hon e av märket Casio (Optik by Pentax)...

bara så ingen tror att jag e nån jämra Minoltaambassadör... ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.