ANNONS
Annons

ENKELT bildspel med musik

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok Men hur är bildkvaliteten?

Fasstone klarar upplösning 1600X1200 och konverteringen av bilder sköter programmet själv om. Om man skulle få konstiga resultat vilket hänt mig en gång så kan det vara operativburet. Då var det en felaktig windowsfil som spökade. Gjorde en reparationsinstallation och allt funkade bra efter det. Bildkvalitén i outputen från Faststone tycker jag är bra och är bilderna väl förberedda så kan man göra nästintill professionella bildspel i små filformat med detta program.
 
Du har redan alla verktyg som behövs. Skapa bildspelet i iPhoto, exportera till iDVD, lägg på musik från iTunes eller egen musik från Garageband. Du kan också skapa bildspel i iWeb för publicering på internet.
iPhoto är kass och duger bara för rudimentära bildspel, man kan till exempel inte variera längden på bilderna mm mm.

Nej, Boinx Photomagico är ett fantastiskt program där du kan göra proffsbildspel för under 400 spänn. LE-versionen duger utmärkt. Ett grymt lättarbetat program som också är kopplat till iDVD och iTunes och Front Row vilket gör allt smidigt.
 
Jag köpte Premiere Elements 7 för att kunna redigera lite från min nya videokamera.

Upptäckte att det var ett bra program för att göra bildspel snabbt och snyggt också, grädde på moset.

Bara att markera dom bilder som ska vara med, välja en template och ev musik, ut kommer en färdig DVD skiva.
 
Jag köpte Premiere Elements 7 för att kunna redigera lite från min nya videokamera.

Upptäckte att det var ett bra program för att göra bildspel snabbt och snyggt också, grädde på moset.

Bara att markera dom bilder som ska vara med, välja en template och ev musik, ut kommer en färdig DVD skiva.

Microsoft Movie maker fixar det också, kommer gratis med Windows XP och Vista.

/Karl
 
Bildspel

Köpte idag Proshow Gold för 69 dollar, nedladdat från nätet. Har tidigare provat det gratis i 15 dagar, mycket enkelt. Lätt att jobba med och förstå, även om engelskan inte är kanon. Prova med att ladda ned och testkör innan du köper.
Lycka till
 
Jag har testat bl a Faststone där man kan få fram en exe-fil snabbt och enkelt. Man kan även eka ut valda delar av exif-infon på de visade bilderna. Visningstiden kan väljas men är samma för alla bilder. Dessutom syns artefakter eller andra snirklade strukturer på vissa ytor. exe-filen kan ej skyddas med t ex serienummer.

Har gjort skräddarsydda bildspel i Director och Flash och då kan man fixa det mesta vad gäller visningsanimeringar och serienummer etc. men det tar tid. Varje bild måste ju placeras in i sitt lager och alla interaktiva funktioner måste ju läggas in manuellt. Visserligen kan man göra mallar som man utgår ifrån men det känns många gånger överarbetat.

Jag skulle vilja kunna utgå ifrån t ex Faststone eller annat enkelt bildspelsprogram och länka in det programmet i en modul som innehåller behörighetsskal etc. Flash vägrar att länka in exe-filer. Annars går det bra att anropa en exe-fil som finns någonstans ute på disken. Inte heller Adobe Acrobat vill länka in exe-filer.
Det borde finnas ett annat sätt… Finns det något enkelt bildspelsprogram som kan skyddas t ex med ett serienummer?
/Harald
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.