ANNONS
Annons

Enkel PS-fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Nu har man glömt igen hur man gjorde! Har PS 7 och jag vill att canvasytan ska vara lika stor som bilden när man zoomar. DVS man ska inte behöva dra ut arbetsytan med musen efter att man zoomat in i bilden.
Tack på förhand!

Ah, okej. Jag har CS3, det verkar vara skillnad där. När jag trycker så som jag skrev så förminskas bilden och dess ram ligger kant i kant med bilden, alltså inget grått däremellan. Likaså när jag förstorar. Eller har jag missförstått dig?

rätt

Ah, okej. Jag har CS3, det verkar vara skillnad där. När jag trycker så som jag skrev så förminskas bilden och dess ram ligger kant i kant med bilden, alltså inget grått däremellan. Likaså när jag förstorar. Eller har jag missförstått dig?

Du har förstått rätt. Det är likadant med ps 7. Men man kan ställa in så att ramen alltid följer med bilden och man inte ser något grått emellan. DVS så att det enda man behöver göra är att förstora ctrl + eller förminska ctrl - och ramen ligger ändå kant i kant med bilden utan något annat kommando.

Det finns kanske inte något kortkommando för denna inställning? Men var hittar man den?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar