Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Enkel PS-fråga
- Trådstartare Tonyeagle
- Start datum
Tonyeagle
Aktiv medlem
Nej
Nej, då anpassas bilden efter storleken på skärmen och sedan när man förminskar bilden (ctrl -) så behålls samma storlek på arbetsytan. Jag vill att arbetsytan/ramen runt bilden anpassas efter hur stor bilden är på skärmen.
Är det Ctrl+0 du tänker på?
Nej, då anpassas bilden efter storleken på skärmen och sedan när man förminskar bilden (ctrl -) så behålls samma storlek på arbetsytan. Jag vill att arbetsytan/ramen runt bilden anpassas efter hur stor bilden är på skärmen.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Ne´j
Nej efter manövern är det likadant igen. Innan ställde jag in så att ramen runt bilden alltid låg runt bilden utan något mellanrum mellan. Det är ju jobbigt att behöva dra i ramen eller trycka ett komando så fort man gjort ctrl + (ökat storleken)
Ctrl+Alt+ +
och
Ctrl+Alt+ -
Nej efter manövern är det likadant igen. Innan ställde jag in så att ramen runt bilden alltid låg runt bilden utan något mellanrum mellan. Det är ju jobbigt att behöva dra i ramen eller trycka ett komando så fort man gjort ctrl + (ökat storleken)
Tonyeagle
Aktiv medlem
rätt
Du har förstått rätt. Det är likadant med ps 7. Men man kan ställa in så att ramen alltid följer med bilden och man inte ser något grått emellan. DVS så att det enda man behöver göra är att förstora ctrl + eller förminska ctrl - och ramen ligger ändå kant i kant med bilden utan något annat kommando.
Det finns kanske inte något kortkommando för denna inställning? Men var hittar man den?
Ah, okej. Jag har CS3, det verkar vara skillnad där. När jag trycker så som jag skrev så förminskas bilden och dess ram ligger kant i kant med bilden, alltså inget grått däremellan. Likaså när jag förstorar. Eller har jag missförstått dig?
Du har förstått rätt. Det är likadant med ps 7. Men man kan ställa in så att ramen alltid följer med bilden och man inte ser något grått emellan. DVS så att det enda man behöver göra är att förstora ctrl + eller förminska ctrl - och ramen ligger ändå kant i kant med bilden utan något annat kommando.
Det finns kanske inte något kortkommando för denna inställning? Men var hittar man den?
Tonyeagle
Aktiv medlem
hornavan
Aktiv medlem
Vad är cmd?
Det är knappen till höger om alt på en Mac, tidigare kallades den för äpple eller kringla, men nu har det blivit så fint så.
Det kan vara så att det skall vara ctrl-knappen som gör samma sak på en PC, men det går ju att prova.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Där satt den!
Tack!!! Nu funkar det som jag vill
Jaha, NU är jag med (hoppas jag )
Gå in på Edit - Preferences - General. Kryssa i "Zoom resizes window".
Tack!!! Nu funkar det som jag vill