Annons

Engelska bildtitlar [9 sammanfogade trådar]

Produkter
(logga in för att koppla)
På engelska thank you...

I am getting fu..ing tired of all you people who think a picture is getting better while typing the headline in English. Please use real Göteborgska instead - truely international.
 
Do you speak english?!

-"Spiga å spiga?"



Ena fiskaren till den andre när han fått nåt tyg på kroken.
-"Det va la en sån sikh som slet sig."
 
Senast ändrad:
ääh, engelska är vida överlägset svenska. Jag röstar för att vi avskaffar svenskan och börjar prata engelska och bara engelska direkt från spädbarnsålder.
 
Är innfört! Haur i Skaune jobbaur vi baura mä Foutoaffäränn äuven oum ein deil kallar den fotoshopp.
 
Re: På engelska thank you...

stbose skrev:
I am getting fu..ing tired of all you people who think a picture is getting better while typing the headline in English. Please use real Göteborgska instead - truely international.

I am gettin fu...ing tired of all you people who think you can make up the rules for the rest of us.

Vi andra har upptäckt att det finns en värld utanför lilla Sverige....

Göteborg, vad är det för håla? Tror inte jag har hört namnet innan. Ligger det i Sverige?
 
Jag tar hellre "ingenstans, nånstans" och de orden på engelska då de där ser och låter inte rätt.

Borde tas bort från svenska ordboken
 
Damoor skrev:
Fler ord finns i engelskan
Så kanske det är (även om man i svenskan kan konstruera nya ord nästan i det oändliga), men om du kollar runt lite på fotosidan på engelska bildtitlar, så upptäcker du att i många av fallen så beror valet av språk knappast på att fotografen besitter sådana kunskaper i det engelska språket att han eller hon enklare finner rätt ord där. Man kan ju tycka att man i alla fall borde ha grundläggande koll på stavning innan man klämmer dit en titel på ett främmande språk. Å andra sidan gäller det ganska ofta på svenska också...
 
Att Engelska eller Svengelska används(i Sverige) beror på att användaren vill vara märkvärdig eller "hipp", och en typisk användare är 15-20år.

Och varför används det så mycket i den åldersgruppen, jo det gäller att synas och hävda sig.
 
Ja det är ju hemskt med främmande ord i "ärans och hjältarnas språk", komigen nu, hur många låneord är det i den frasen?
 
Bofoto2 skrev:
Att Engelska eller Svengelska används(i Sverige) beror på att användaren vill vara märkvärdig eller "hipp", och en typisk användare är 15-20år.

Och varför används det så mycket i den åldersgruppen, jo det gäller att synas och hävda sig.

Helt seriöst, använder verkligen 15-20 åringar ordet "hipp"?



ex 1:
"a'psiss e ja hipp lr"

ex 2:
"jag var faktiskt jätte hipp när jag var ung på 70-talet"

jag tror mer på exempel 2
 
Bofoto2 skrev:
Att Engelska eller Svengelska används(i Sverige) beror på att användaren vill vara märkvärdig eller "hipp", och en typisk användare är 15-20år.

Och varför används det så mycket i den åldersgruppen, jo det gäller att synas och hävda sig.

lol ;)
 
Orkar bry sig om vad andra döper sina bilder till. Men visst, de som faktiskt aldrig postar en bild utanför sveriges gränser eller har några intressen i internationella forum kan ju sitta och döpa sitt till enbart svenska titlar. Ibland är det trevligt att förbehålla sig valet av språk efter eget huvud.

Men som sagt, vissa kör ju enbart Volvo, bor i en stuga med faluröd med vita knutar, stenhårt med sill nubbe, knätofsar, fallossymbol på midsommar, osv. :p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.