Här blandas det äpplen och päron lite hejvillt. Att jämföra på det här sättet är på gränsen till hoppsan, definitivt som rubrik och trådens ingressen utformats.
Förutsättningarna mellan USA och Sverige är helt olika och jag har svårt att se några likheter, och här är därför lite bakgrund...
Över två miljoner par gifter sig i USA, under riktig pompa och ståt. Ett bröllop är väsentligt större, viktigare och mycket mer prestigefyllt än i Sverige.
I den amerikanska vigseln ligger dessutom värderingsmässigt på ett helt annat plan än hos oss, grundstenarna vilar på ledord som religion, konservatism och kommersialism. Vårt sk. samboskap existerar knappt m.a.o. äktenskapet har tyngd och är djupt rotat.
Det är framförallt flickorna som drömmer om det ultimata bröllopet, redan från att de är små. När dagen det är bekräftat planeras det noga och under en lång tid av oftast moder - dotter - (svärmor) + ev. konsult.
Snittet på bröllop i USA ligger på nästan 200 000 Kr, inkomsten för ett hushåll är i genomsnittsca 330 000 Kr.
Reklamfilmen vänder sig troligtvis därför främst till mor och dotter. Konkurrensen i San Fransisco där Peter Artherton jobbar är hög, i och för sig som överallt - men - skillnaden är att det går att få bra betalt. Bra betalt är knappast är konstigt, bröllops budgeten ligger på ett helt annan nivå än hos oss, här når om möjligt någon i hela riket på ett år upp till deras snitt.
Men ändå...
hemsidan är säkert rätt gjord för den målgrupp den vänder sig till, "kvinnor" i USA.
Att köra samma stuk i Sverige, hmm..., troligen bra mycket annorlunda i så fall... många fotografer marknadsför sig redan på ett bra sätt, därmed långt ifrån alla, det är väl om möjligt en brist.