Advertisement

Annons

En förhoppningsvis rolig Gatufototävling!

Produkter
(logga in för att koppla)

TBStoor

Aktiv medlem
Bästa vänner av Gatufoto. Vi inleder året med en liten och förhoppningsvis rolig tävling. Du kan delta med en bild du publicerat i gatufotopoolen. Jag väljer enväldigt vinnaren och de tre som får hedersomnämnanden. Vinnaren får i pris min Zorki 1:a med den nya röda kostymen. Kolla reglerna och välj ut din bästa bild. Lycka till!

Eder, TBS

Tävlingsregler:
1. Alla medlemmar av fotosidan kan delta i tävlingen med en (1) bild, som medlemmen har publicerat i gatufotopoolen.

2. Den som önskar delta i tävlingen meddelar mig det genom att sända e-post (gatufoto2007(a)bastu.net) till mig med följande uppgifter:
a) deltagarens namn
b) länken till den i gatufotopoolen varande tävlingsbilden
c) gärna också en länk till deltagarens profilsida

3. Tävlingstiden är 7.1.2007-13.1.2007 och resultatet presenteras söndagen den 14 januari 2007. Bilden du deltar med skall finnas i poolen senast 13.1.2007 och den skall finnas kvar där gärna lite längre!

4. Jag väljer vinnaren och de tre som får hedersomnämnanden

5. Resultatet presenteras i denna tråd med länkar till bilderna

6. Vinnaren får i pris en Zorki 1 kamera med ett Industar-22 objektiv. Kameran har en ny röd kostym från Aki-Asahi. En extra kostym kommer med. Kameran sänds med post till vinnaren.

7. Jag förbehåller mig rätten att ändra på och tolka reglerna, om det så behövs!
 

Bilagor

  • z07.jpg
    z07.jpg
    87.1 KB · Visningar: 1,436
Måste det vara nytagna bilder under veckan eller funkar det med lite äldre bilder från i höstas?

Hmm, har du redan tröttnat på din Zorki eftersom du ger bort den? :)))
 
mohei skrev:
Måste det vara nytagna bilder under veckan eller funkar det med lite äldre bilder från i höstas?

Hmm, har du redan tröttnat på din Zorki eftersom du ger bort den? :)))

Alla bidrag äro välkomna, gamla som nya, bara bilden är publicerad i gatufotopoolen.

Njaa tröttnat, vet inte, hehe, Allt har sin tid!
 
Trevligt initiativ med den här tävlingen. Även om jag själv inte har för vana att delta i fototävlingar.
Tycker gatufotografering är en svår fotogenre. Ändå tycker jag att jag tagit några av mina bästa bilder när jag flanerat runt.
Det är inte vem som helst som lyckas på gatan. Inte för att jag kan sägas veta så mycket i ämnet men enligt vad jag tror är det är mycket arbetssättet som avgör. Det handlar mer om psykologi än teknik, om sättet att att möta människor, samt ett eget inre lugn.
 
Urr skrev:
Trevligt initiativ med den här tävlingen. Även om jag själv inte har för vana att delta i fototävlingar.
Tycker gatufotografering är en svår fotogenre. Ändå tycker jag att jag tagit några av mina bästa bilder när jag flanerat runt.
Det är inte vem som helst som lyckas på gatan. Inte för att jag kan sägas veta så mycket i ämnet men enligt vad jag tror är det är mycket arbetssättet som avgör. Det handlar mer om psykologi än teknik, om sättet att att möta människor, samt ett eget inre lugn.

Du har rätt. Det är inte så lätt med gatufoto. Men om man lyckas bra, så är ju också tillfredsställelsen högre.
Denna tävling är dock menad att vara rolig och uppmuntrande med ett förhoppningsvis roligt pris. Så kom med bara!
/TBS
 
Spännande!!
Gatufototävling!!!
Börjar direkt kolla runt bland mina bilder!!!!


Ps. Tog en del bilder i Italien 2006!
Tror jag har nå'n bra bild där...

Hade då ett praktiskt sällskap med mig,
som underlättade fotandet!
Se bifogad bild!

Och den som hade några synpunkter på mitt nära "gatufotande",
den ev "diskussionen" tog mitt sällskap hand om!;)
Praktiskt och funktionellt! :)
 

Bilagor

  • bengt12f.jpg
    bengt12f.jpg
    50.9 KB · Visningar: 1,296
Benganbus skrev:
Spännande!!
Gatufototävling!!!
Börjar direkt kolla runt bland mina bilder!!!!


Ps. Tog en del bilder i Italien 2006!
Tror jag har nå'n bra bild där...

Hade då ett praktiskt sällskap med mig,
som underlättade fotandet!
Se bifogad bild!

Och den som hade några synpunkter på mitt nära "gatufotande",
den ev "diskussionen" tog mitt sällskap hand om!;)
Praktiskt och funktionellt! :)

Hahaa! Mkt praktiskt!
och CV 15 mm på cameran ser jag, eller hur
/TBS
 
TBStoor skrev:
Hahaa! Mkt praktiskt!
och CV 15 mm på cameran ser jag, eller hur
/TBS

Jäpp 15 mm! :)
Å då behöver man ofta vara nära!
Därför medföljande fåordig,
men mycket handfast och praktiskt arbetande sällskap! ;)


Ps.
Men på vissa ställen i Italien..... ;)
så kunde han få ledigt en stund för att gå och köpa sig en glass,
bla då jag kände att jag inte ville bli störd i mitt "konstnärliga" fotograferande... ;)
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=765747&target=_blank
 
Benganbus skrev:
Jäpp 15 mm! :)
Å då behöver man ofta vara nära!
Därför medföljande fåordig,
men mycket handfast och praktiskt arbetande sällskap! ;)


Ps.
Men på vissa ställen i Italien..... ;)
så kunde han få ledigt en stund för att gå och köpa sig en glass,
bla då jag kände att jag inte ville bli störd i mitt "konstnärliga" fotograferande... ;)
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=765747&target=_blank

Hehe! Ngn annan turist!
Men va, kan man få sned horisont med 15 mm???
/TBS
 
TBStoor skrev:
Hehe! Ngn annan turist!
Men va, kan man få sned horisont med 15 mm???
/TBS


Här sitter jag och mitt "sällskap" och sammanfattar dagens Italienska gatufotograferande! ;)

"Ingen hade några synpunkter"
så sammanfattar han dagen! ;)

"Bra jobbat av dig" säger jag! ;)
 

Bilagor

  • 071f.jpg
    071f.jpg
    49.9 KB · Visningar: 417
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.