Annons

Svalaste sommarbild - Badrockarna !

Produkter
(logga in för att koppla)
Du behöver inte skrika med stora bokstäver....

Du är ju så upprörd så att du har seglat iväg mil bortom ämnet och ärligt talat förstår jag inte alls vad du menar med ovanstående inlägg??
Du är ju bara upprörd över att du inte tjänar en massa pengar som fotograf? Vill du ha ett tips? BYT JOBB !! Jobba på bank eller nåt? Skittrist men du tjänar pengar. Eller, fortsätt jobba som fotograf, sämre betalt (om man inte är LaChappelle) men du får jobba med något du tycker är roligt.

Jag tror inte på några "myter" som du försöker få det till, jag säger ju bara att det är inte JAG som sätter villkoren. Jag kan inte tvinga någon att betala mig det jag helst vill ha. Fatta nån gång!

Återigen måste jag styra dig tillbaka till ämnet för den här tråden.
Det finns en tävling, tävlingen innehåller villkor.
DU VÄLJER SJÄLV OM DU VILL STÄLLA UPP!!!
Se det som att det är deras förlust om inte du vill bidra med dina bilder, det kanske känns bättre då?

Gå nu och gör nåt annat, få en verklighetsuppfattning tex.

Hej!
Det du skriver säger mer om dig än om mig. Vem är det som skriver med stor bokstäver. Nej, om någon skall lugna ner sig så är det du.
Du är säkert bra på annat men fotografering och dess yrkesfrågor kan du inget om.Vem vad det som skriver om diktatur och annat. Inte jag.
Om jag skall bytta yrke eller inte är inte din sak. Du kommer inte att få rådet av mig att byta yrke. Det va inte vad denna tråd handlande om.
Nej, gå ut i friska luften och ta ett djup andetag så du inte i din ilska får hjärnblödning. Det vet jag från säkra källor är väldigt vanligt bland män i din ålder. Och det vore inte bra.
Nu skall jag som sagt göra annat än att besvara dig.Men vill du ha sista ordet så gärna för mig.
 
Hej!
Det du skriver säger mer om dig än om mig. Vem är det som skriver med stor bokstäver. Nej, om någon skall lugna ner sig så är det du.
Du är säkert bra på annat men fotografering och dess yrkesfrågor kan du inget om.Vem vad det som skriver om diktatur och annat. Inte jag.
Om jag skall bytta yrke eller inte är inte din sak. Du kommer inte att få rådet av mig att byta yrke. Det va inte vad denna tråd handlande om.
Nej, gå ut i friska luften och ta ett djup andetag så du inte i din ilska får hjärnblödning. Det vet jag från säkra källor är väldigt vanligt bland män i din ålder. Och det vore inte bra.
Nu skall jag som sagt göra annat än att besvara dig.Men vill du ha sista ordet så gärna för mig.
Nu lägger jag mig i tråden!

Vad vet Du vad gesoulis kan om foto? (riktigt fina bilder i hans galleri!)

Som du driver denna diskussion så biter du dig själv bara i foten!
Du kör själv med påhopp men tål inte det minsta själv. Patetiskt!
 
Senast ändrad:
Hej!
Det du skriver säger mer om dig än om mig. Vem är det som skriver med stor bokstäver. Nej, om någon skall lugna ner sig så är det du.
Du är säkert bra på annat men fotografering och dess yrkesfrågor kan du inget om.Vem vad det som skriver om diktatur och annat. Inte jag.
Om jag skall bytta yrke eller inte är inte din sak. Du kommer inte att få rådet av mig att byta yrke. Det va inte vad denna tråd handlande om.
Nej, gå ut i friska luften och ta ett djup andetag så du inte i din ilska får hjärnblödning. Det vet jag från säkra källor är väldigt vanligt bland män i din ålder. Och det vore inte bra.
Nu skall jag som sagt göra annat än att besvara dig.Men vill du ha sista ordet så gärna för mig.

hehehehe....får män i min ålder ofta hjärnblödning? Ang att jag ej kan något om fotografi tänker jag inte tjafsa emot. Jag önskar jag kunde mycket mer men jag är inte helt missnöjd med det jag vet idag, andra får bedöma om mina bilder är värda nåt eller ej.

Jaja, det känns bara som att jag upprepar mig själv men titta gärna på hur du skapade denna tråd.

Jag ställer följande frågor i all välmening och du får själv begrunda dem och tänka efter lite. Vi kommer förmodligen fortsätta ha olika uppfattningar men det jag vill att du funderar på är följande.

1. Tvingar någon dig att vara med i tävlingen?
2. Ljuger de någonstans om tävlingsreglerna?
3. Om de inte arrangerade denna tävling och valde att ej engagera sig i bilder över huvud taget, hur hjälper det dig i din karriär?
 
Hej!
Du kanske inte är på väg mot makrillen ännu: MEN oj
Du skrev inte : Yrkesfotografer tar så mycket betalt så de klarar sig ändå. ;)
Nej,det är inte att TRO något om yrkesfotografer, nej för f-n inte alls.
Det blev ingen makrill eftersom det blåste för mycket men en tur ut till havet blev det iaf. :)

Jovisst skrev jag det du har klistrat in så fint. Lägg även märke till smileyn efter inlägget. En sån här ;) betyder att jag skojar. Om du inte visste det får jag be om ursäkt.

Ska frisörerna klaga på att det finns trimapparater som gör att man slipper gå till frisören? Ska pizzeriorna klaga på att det finns djupfrysta pizzor till halva priset i affären? Det finns många liknelser där ute. Då måste man anpassa sig efter verkligheten, varför ska yrkesfotografer särbehandlas?
Dessutom har jag fortfarande svårt att förstå hur det kan vara en så stor grej att Vi i Villa har en sån tävling. Titta på bilderna i tävlingen (passa gärna på att rösta på mina om du gillar dem) så märker du att kvalitén på de flesta är minst sagt medelmåttig. Om du har fotografering som yrke hoppas jag att du lyckas bättre än de som är med i tävlingen, annars förstår jag att det kan bli svårt att sälja några bilder.
 
Hej!
Även du börjar nu inse vad jag talar om att kunna försörja sig på ett arbete oberoende vad du har för yrke. När någon tar bort dom möjligheterna som genom bla. denna typ av tävling jag då kommer inte in några 50000:- kr som du tycks tro att alla fotografer får för sina bilder st. Du lever i en märklig tro. Alla som abetar som fotografer har ingen stor lön. Om du möjligen följer med i fotodebatten så ÄR det som så att många yrkesfotografer måste ha ett annat arbete idag. Och orsaken är bl.a det jag skriver i denna tråd. Märkligt att du inte följer med. Nej, gör som så att du ringer och intervjuar tjejerna och killarna på Svenska Fotografers Förbund www.sfoto.se/sff_start/default.asp då kan du också få "slå hål" på din myt om 50000:- /per bild.
Nu skall jag göra något annat.

Du för nog den löjligaste diskussionen hittills på fotosidan.se

Vad fan är problemet? Vann du inte morgonrocken eller?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.