Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
En-el1
- Trådstartare Örjet
- Start datum
Lars Broman
Avslutat medlemskap
Har iofs aldrig provat att ladda ett helt tomt batteri.
Jag byter batteri när indikatorn visar låg nivå.
Vid dessa tillfälle har det aldrig tagit mer än ca. 3 timmar tills att det varit fulladdat och lampan slocknat på laddaren.
Om du har möjlighet att prova med flera batterier
kan du fastställa om det är batteriet eller laddaren som falerar.
Jag byter batteri när indikatorn visar låg nivå.
Vid dessa tillfälle har det aldrig tagit mer än ca. 3 timmar tills att det varit fulladdat och lampan slocknat på laddaren.
Om du har möjlighet att prova med flera batterier
kan du fastställa om det är batteriet eller laddaren som falerar.
JOLidman
Aktiv medlem
Har ägt en Coolpix 995 sedan augusti 2002 och hade först bara ett originalbatteri, Nikon EN-EL1 laddningsbart Li-ion batteri 680mAh, tog/tar ung. 6 timmar att ladda.
Efter ett tag köpte jag ytterligare ett batteri, Uniross VB-101744, 750 mAh. Detta tog också ung. 6 timmar att ladda, men, här kommer grejen, efter ett år märktes det tydligt att originalbatteriet bara tuggar och går medan Uniross inte håller samma spänst längre.
Nikonbatteriet klämer jag ut ungefär 200 foton och Uniross ungefär 100-150 foton.
Kameran har tuggat i sig nästan 15.000 foton och den bara fortsätter att tugga.
/ Jan-Olof
PS. Ingen som vill köpa en Tresfjord 26 så att jag kan köpa lite fotoprylar ;-)
Efter ett tag köpte jag ytterligare ett batteri, Uniross VB-101744, 750 mAh. Detta tog också ung. 6 timmar att ladda, men, här kommer grejen, efter ett år märktes det tydligt att originalbatteriet bara tuggar och går medan Uniross inte håller samma spänst längre.
Nikonbatteriet klämer jag ut ungefär 200 foton och Uniross ungefär 100-150 foton.
Kameran har tuggat i sig nästan 15.000 foton och den bara fortsätter att tugga.
/ Jan-Olof
PS. Ingen som vill köpa en Tresfjord 26 så att jag kan köpa lite fotoprylar ;-)