Prullenbak
Medlem
Intressant synpunkt. Det är vissa som går ett antal exponeringar, det är helt korrekt. Dock nollas det viket "kunden" aldrig märker. Det finns inte på världskartan att man testar 18 exponeringar och låter det vara synligt till kund, och dessutom "testar" den spanska menyn, hur väl den funkar...
Vid hotellstädning viks toapappret till en spets längst ut, allt för att gästen ska få känslan av att "det är ingen som har skitit på den här toan före mig". Att ett proffsmärke som Nikon inte skulle göra motsvarande på sina kameror känns mycket riktigt som utanför världskartan.
När man köper en ny produkt är det just detta man vill åt - "Ingen har pillat på den här innan, det är min."
Jag kan sätta en månadspeng på att produkten varit uppackad, troligen i Spanien. Sen gör inte det kameran sämre...men som konsument så kan man ju fixa till en "kompensation"...
Det är absolut min känsla. Kompensation hade varit gött, men hellre en kamera som garanterat inte varit med en sväng på playan en skön sommarkväll i Barcelona.