Mankan G
Aktiv medlem
Reklamen måste väl behandlas olika beroende på var den är placerad. Reklam på en reklampelare utomhus kan väl knappast anses som något som man inte får sprida. Däremot är det förmodligen en annan sak med den lilla lapp som jag plåtade av. Det beror väl på vad butiken/företaget har för regler. Såsom skylten i MediaMarkt som jag missade. På mediaMarkt är det uttryckligen förbjudet att fotografera (men tydligen ok att filma ). Likaså på den tomma asiatiska snabbmatsrestaurant som jag blev tillsagd att inte plåta på. Jag tror att de flesta av dessa idiotiska förbud bara är något överdriven rädsla för industrispionage eller den allmänna rädslan efter 11/9. Som någon skrev så borde företagen bara vara glada över att någon vill sprida deras budskap till andra. Det kostar ju inte ett dyft för dem. Att sedan vissa företag gör fadäser såsom Sonys skyltning är ju bara pinsammt för dem.
Tidningar och annat journalistiskt material är det rätt enkelt med. Läs bara vad som gäller. Det står alltid i tidningen om vad som är tillåtet. Oftast inte ett skit utan tillstånd från förlaget. Här förstår och respekterar jag deras ståndpunkt. Dom lever faktiskt av skälva skrivandet och inte produkterna som reklamen eller butikerna försöker sälja....
Tidningar och annat journalistiskt material är det rätt enkelt med. Läs bara vad som gäller. Det står alltid i tidningen om vad som är tillåtet. Oftast inte ett skit utan tillstånd från förlaget. Här förstår och respekterar jag deras ståndpunkt. Dom lever faktiskt av skälva skrivandet och inte produkterna som reklamen eller butikerna försöker sälja....