Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elements 3 och autoautonivåer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vips

Aktiv medlem
När jag sitter och kikar runt bland miniatyrerna på mina bilder i Elements så ser det ut som att den lägger på nån sorts "autonivåer" på egen hand; den går igenom bild för bild och alla blir ljusare. Manualen och hjälpfilerna ger inga ledtrådar, någon här på FS som vet nåt mer om detta?

/magnus
 
Jag har märkt samma sak... Är också nyfiken på om någon vet vad elements 3 gör...

Jag gillar verkligen raw-konverteraren i nya 3'an, hoppas Adobe lägger till auto funktionen i en uppgradering av CS eller i en ev. ny photoshop version.
 
Är det rawfiler i filebrowsern ni pratar om?

Det beror i så fall på att den först visar filens inbäddade tumnagel, men sedan skapar egna mer högkvalitativa tumnaglar. Skapandet tar lite tid, så man ser dem förändras en och en. Vill man uppdatera en vald tumnagel är det bara att klicka på den så prioriteras den.
mindwipe skrev:
hoppas Adobe lägger till auto funktionen i en uppgradering av CS eller i en ev. ny photoshop version.
Om det är den autofunktionen du tänker på så är det likadant i CS. Eller har jag missförstått vad för funktion ni pratar om?
 
jimh skrev:
Är det rawfiler i filebrowsern ni pratar om?

Det beror på att den först visar filens inbäddade tumnagel, men sedan skapar egna mer högkvalitativa tumnaglar. Skapandet tar lite tid, så man ser dem förändras en och en. Vill man uppdatera en vald tumnagel är det bara att klicka på den så prioriteras den.Om det är den autofunktionen du tänker på så är det likadant i CS. Eller har jag missförstått vad för funktion ni pratar om?

Jag pratar om dom "Auto" kryssrutor som finns i själva raw-konverteraren ovanför reglagen för exposure, shadows, brightness och contrast.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.