Annons

Ej längre medlem

Produkter
(logga in för att koppla)
På startsidan finns i högerkolumnen rubriken Galleri FS och under denna visas två utvalda bilder. Alldeles nyligen klickade jag på ett porträtt under denna rubrik. Bilden tilltalade mig och jag ville veta mer om fotografen varför jag klickar på hans namn. Får då veta: "Ej längre medlem". Exakt samma sak har jag varit med om då jag hittat intressanta bilder i andra medlemmars favoritalbum.

Ovanstående bekommer mig inte men är det inte konstigt att medlemmar som valt att inte längre vara detsamma fortfarande har bilder publicerade?

Mvh Anders

På startsidan finns i högerkolumnen rubriken Galleri FS och under denna visas två utvalda bilder. Alldeles nyligen klickade jag på ett porträtt under denna rubrik. Bilden tilltalade mig och jag ville veta mer om fotografen varför jag klickar på hans namn. Får då veta: "Ej längre medlem". Exakt samma sak har jag varit med om då jag hittat intressanta bilder i andra medlemmars favoritalbum.

Ovanstående bekommer mig inte men är det inte konstigt att medlemmar som valt att inte längre vara detsamma fortfarande har bilder publicerade?

Mvh Anders

Det är liknande som jag också nämnde igår i en tråd angående citatet "Bästa fotominne" på framsidan i den här tråden: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=134866, då sparas alltså bilderna också efter man avslutat sitt medlemsskap då.

// Richard

Har läst ditt inlägg (snarlikt mitt) och även svaren. Det finns säkert kloka skäl och goda argument varför uppgifter lagras efter avslutat medlemskap.

Men jag undrar fortfarande i vems intresse det ligger att visa bilder av och namn på den som valt att inte längre vara ansluten till siten?

Det kommer säkert ännu fler förnuftiga svar på denna intressanta(?) fråga inom kort!

Mvh Anders

Mvh Anders

Det kanske mest intressanta är varför en fotograf som tar intressanta bilder lämnar fotosidan?

Det står i grundreglerna för FS att bilder, foruminlägg etc. inte raderas när man avslutar sitt medlemskap. Vill man att bilderna inte längre ska synas måste man själv radera dem innan man avslutar medlemsskapet.

Det är en "bugg" att man kan få fram bilder från ett avslutat medlemskap, så skall det inte vara.

Det är rätt vanligt att medlemmar kommer tillbaka efter att ha sagt upp medlemskap - saknaden blir för stor :) Så det har visat sig att de flesta gillar att vi har dem kvar. Men vill man inte det så kan man förstås radera dem först via Mina Bilder, innan man avslutar.

Hoppla - jag tolkade reglerna som att om bilden väl är på FS, så stannar den på FS :)

Jag tycker det är bra att foruminlägg och bilder inte försvinner av sig själv om man säger upp medlemskapet. Jag har sett sånna forum och det är odugligt med forum där massa inlägg och bilder fattas för att medlmmen sagt upp sig. Helt oläsbart och konsekvensen är man slutar läsa i forumet. Samma sak med album, där det fattas bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar