Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Egen fotoväst eller arrangörens
- Trådstartare Mcnab
- Start datum
Ni som fotar olika event där det står _Fotoväst måste bäras_
Har ni då en egen eller är det alltid arrangören som tillhandahåller denna väst?
Hitentills så har jag fått låna en väst, men ser ibland något som ser mera personligt ut.
Själv har jag aldrig brytt mig att skaffa en, kräver de väst får de väl se till att ha sådana att låna ut. Men jag vet att en del har skaffat egna, antingen för att ha en som passar bättre eller för att det kan vara bra även i sammanhang där det inte finns västkrav. Sedan finns det (oftast större) arrangemang där det är obligatoriskt att bära just den fotoväst de lånar ut, det då av identifieringsskäl eller för att de sålt reklam på fotovästarna. Men på de flesta ställen är det nog hugget som stucket med egen eller lånad.
Däremot har jag en egen hjälm för till exempel hockey, det är inte alltid det finns hjälm att låna och de som finns är ofta för små
RH85
Aktiv medlem
Ok, tack för det.
Då väntar jag tills jag behöver en
Nu i helgen slipper du oroa dig för väst-frågan då du får kvittera ut din väst nere i Uddevalla
Hoppas vädergudarna är på våran sida, står ogärna ute i 2 långa dagar i regn och plåtar..
PMD
Aktiv medlem
Ni som fotar olika event där det står _Fotoväst måste bäras_
Har ni då en egen eller är det alltid arrangören som tillhandahåller denna väst?
Hitentills så har jag fått låna en väst, men ser ibland något som ser mera personligt ut.
Varför brukar arrangören kräva att fotograferna bär väst (och acceptera att de har bär sina egna)?
Mcnab
Aktiv medlem
Nu i helgen slipper du oroa dig för väst-frågan då du får kvittera ut din väst nere i Uddevalla
Hoppas vädergudarna är på våran sida, står ogärna ute i 2 långa dagar i regn och plåtar..
Japp jag såg det
Vädret, ja du det blir nog skurar.
Hoppas på att det bara blir en dag med regn.
Mcnab
Aktiv medlem
Nu måste jag bara fråga vad ni ska fota i Uddevalla ? det låter intressant
/ Magnus
Motorcross
http://www.uddevallagp.com/
Varför brukar arrangören kräva att fotograferna bär väst (och acceptera att de har bär sina egna)?
Lite olika skäl, men det vanligaste är att man har generellt tillträdesförbud runt till exempel en fotbollsplan eller runt låt säga innanför avspärrningarna runt en motorkrossbana. Funktionärer, fotografer och andra som då har tillstånd att ändå vistas där skall gå lätt att känna igen.
Det är följdaktligen inte alltid egna västar accepteras, men har arrangören då inga som man passar i (de flesta är av okänd anledning marginellt större än barnstorlek så brukar de acceptera en egen.
Olsin
Aktiv medlem
Det är följdaktligen inte alltid egna västar accepteras, men har arrangören då inga som man passar i (de flesta är av okänd anledning marginellt större än barnstorlek så brukar de acceptera en egen.
En gång när de vanliga västarna var slut fick jag en rosa som det stod "Bollflicka" på. Storleken var inte marginellt större än barnstorlek, utan det var barnstorlek. Även om jag inte klassar mig som kraftig så passade den bäst som halsduk. Hade jag försökt kränga på mig den så hade jag nog sett ut som om jag hade sport-BH på mig. Sånt man får stå ut med då man är stamfotograf på vissa arenor.
McKenzie
Avslutat medlemskap
HAHAHAEn gång när de vanliga västarna var slut fick jag en rosa som det stod "Bollflicka" på. Storleken var inte marginellt större än barnstorlek, utan det var barnstorlek. Även om jag inte klassar mig som kraftig så passade den bäst som halsduk. Hade jag försökt kränga på mig den så hade jag nog sett ut som om jag hade sport-BH på mig. Sånt man får stå ut med då man är stamfotograf på vissa arenor.
I övrigt i min sport så är gula västar vad funktionärer bär och även vad media brukar bära för att skiljas ut ur mängden och även för att man av säkerhetsskäl ska vara väl synlig för ryttarna ute i terrängen. Elitloppet på Solvalla delar ut numrerade västar till media märkta efter dess olika genrer.