Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Egen fotobok - olika företag
- Trådstartare elohim
- Start datum
elohim
Aktiv medlem
4080 skrev:
Jag har använt Gör din egen bok med bra resultat. Inget problem med att göra helt egen layout eftersom man kan göra varje sida helt utfallande m.a.o designa den som man vill i tex PS. Resultatet överträffade mina förväntningar
Är det i deras program som man lägger upp designen som man vill? Har inte hittat så mkt info om det på deras hemsida.
volkers
Aktiv medlem
Hejsan!
Såg just att det diskuterades en hel del över fotoböcker. Vill bara meddela att vi är i full gång med att översätta Pixopolis fotobok eller alltså www.fotobok.com och förväntas vara klara i mitten av mars.
Jag förstår om den tyska mjukvaran känns jobbig, om det ändå är någon som vill prova på går det bra att ringa för hjälp.060-101636 både dags- och kvällstid.
Med vänliga hälsningar
Volker
fotobok.com
Såg just att det diskuterades en hel del över fotoböcker. Vill bara meddela att vi är i full gång med att översätta Pixopolis fotobok eller alltså www.fotobok.com och förväntas vara klara i mitten av mars.
Jag förstår om den tyska mjukvaran känns jobbig, om det ändå är någon som vill prova på går det bra att ringa för hjälp.060-101636 både dags- och kvällstid.
Med vänliga hälsningar
Volker
fotobok.com
milansfoto
Aktiv medlem
Hejsan!
Jag fick hem min bok från fotobok.com / Pixopolis i fredags, och är väldigt nöjd med resultatet!
Köpte en 48-sidig hardcover-bok, satte in många bilder och fixade med allt.
Fick sedan väldigt bra hjälp av Volker vad det gällde vissa detaljer där min tyska inte räckte till (speciellt när jag skulle beställa och godkänna villkor och så) - Tack så mycket Volker!
Leveransen tog ca. två veckor, men det har nog att göra med att jag skickade beställningen precis innan nyår...
//Milan
Jag fick hem min bok från fotobok.com / Pixopolis i fredags, och är väldigt nöjd med resultatet!
Köpte en 48-sidig hardcover-bok, satte in många bilder och fixade med allt.
Fick sedan väldigt bra hjälp av Volker vad det gällde vissa detaljer där min tyska inte räckte till (speciellt när jag skulle beställa och godkänna villkor och så) - Tack så mycket Volker!
Leveransen tog ca. två veckor, men det har nog att göra med att jag skickade beställningen precis innan nyår...
//Milan
GL3ON
Medlem
www.tictacphoto.com har denna tjänst men vet inte hur bra tryck det blir
bosson
Avslutat medlemskap
Jag har två böcker från "GÖR DIN EGEN BOK" och två Böcker från "FOTO LABO"
Jag tycker kvaliten från Foto Labo är högre än Gör Din Egen bok.
Det finns betydligt fler variationsmöjligheter i Foto Labo och där behöver man inte ladda upp bilderna först till en bildbank.
Kontroll av boken innan man beställer den är betydligt bättre i Foto Labos program
Problemet att ladda upp beställningen är ju nu löst i Foto Labo
Min 3:e bok i Foto Labo är nu på gång
bosson
Jag tycker kvaliten från Foto Labo är högre än Gör Din Egen bok.
Det finns betydligt fler variationsmöjligheter i Foto Labo och där behöver man inte ladda upp bilderna först till en bildbank.
Kontroll av boken innan man beställer den är betydligt bättre i Foto Labos program
Problemet att ladda upp beställningen är ju nu löst i Foto Labo
Min 3:e bok i Foto Labo är nu på gång
bosson
bosson
Avslutat medlemskap
NJA favorit blev dom inte det fanns inte några andra med i testen
På sid 76 var slutsatsen
"Mycket användarvänlig tjänst.Högt pris för tveksam bildkvalite...."7,5 poäng
Vidare i texten kan man läsa
saxat "det kan bero på tryckmetoden, som gav bandningar och ett tydligt raster i form av små prickar över alla bilderna...slut
Hälsningar
bosson
På sid 76 var slutsatsen
saxat "det kan bero på tryckmetoden, som gav bandningar och ett tydligt raster i form av små prickar över alla bilderna...slut
Hälsningar
bosson
Staffan_T
Aktiv medlem
Gjorde den här boken på www.lulu.com och tycker att resultatet blev godkänt.Bluedude skrev:
ni som fått hem böcker. kan ni inte visa några bilder på er "bok" här i diskussionen?
Omslagsbilden (och i mindre grad några av bilderna inuti boken) drabbades av ett lätt rödstick vilket även hände med en av de två fotokalendrar som jag gjorde på samma ställe förra året. Det kan alltså vara idé att dra ned lite på det röda om man tänker använda dem.
/Staffan
Bilagor
Sabud
Aktiv medlem
bosson skrev:
NJA favorit blev dom inte det fanns inte några andra med i testen
På sid 76 var slutsatsen
Hälsningar
bosson
Sorry to say! Du får nog kolla en gång till.
Testet omfattar sidor 76-79
Det finns 9 med i testen (Gör din egen bok / Fotolabo / Fujicolor / Extrafilm / Fotoquick / Önskefoto / Colormailer / Apple iPhoto 5 / Apple Aperture)
På sidan 76 finns ingen slutsats, ej heller används något poängsystem.
Om Fujicolor sägs utan övriga kommentarer: Den färdiga boken håller en mycket hög kvalitet.......
Vi har heller inget att anmärka på tryckkvaliteten som håller en hög nivå - helt klart en av de allra bästa.
Sabud
Aktiv medlem
bosson skrev:
Vi pratar om olika nummer av DigitalFoto mitt svar avser nr 4 2006
Nummer fyra kommer ut i butik 28 Mars!
Får väl läsa om `kovändningen´ på sidan 76 då.
niklasl
Aktiv medlem
Menar du denna kalender: http://www.lulu.com/content/132487? Tror du att det kan ha någon betydelse hur man ställer in Photoshops färghantering? Där kan man ju ange US eller European som alternativ på något ställe? Har du frågat Lulu om detta med färgsticket?Staffan_T skrev:
Omslagsbilden (och i mindre grad några av bilderna inuti boken) drabbades av ett lätt rödstick vilket även hände med en av de två fotokalendrar som jag gjorde på samma ställe förra året. Det kan alltså vara idé att dra ned lite på det röda om man tänker använda dem.
Får du betala tull och moms när du beställer från Lulu?
Gissningsvis kommer print-on-demand att bli än större med tiden. Att producera en fotobok på det traditionella sättet kan annars bli ett tämligen dyrt projekt där man ligger ute med stora pengar som man kanske inte får in om man inte försäkrar sig om förhandsbeställningar eller har en bra marknadsföring.
Staffan_T
Aktiv medlem
Tackar. Den är på 72 sidor och priset blev ungefär 120 kr + ca 60 kr för frakt och emballage (beroende på dollarkursen). Bokpriset förändras inte om man beställer flera exemplar men fraktkostnaden blir förstås lägre per bok.Bluedude skrev:
Staffan, vilken härlig bild du har på framsidan. Gillar den skarpt. Hur många sidor valde du att göra? Hårt omslag? Pris? Blir det billigare om man gör fler ex av samma bok?
Formatet är liggande 9x7 tum och "paperback, perfect binding, 80# white interior paper, full-color interior ink, 100# white exterior paper, full-color exterior ink". Man kan få hårt omslag och det finns några olika stående format att välja på. Jag har text på ryggen men jag har för mig att man inte kan få det om man väljer hårt omslag.
/Staffan
Bluedude
Aktiv medlem
Staffan Tamm: kan du inte berätta lite mer om vilka val du gjorde för din bok. Vad du valde för bindning, vilken typ av omslag, hur många sidor, vad det totala priset blev m.m.
Är det någon begränsing på hur många bilder man får ha i boken? Ingår bilderna i det pris som står för färgsidor?
** redigerat ***
Ser att du han posta info precis innan mig. tackar.
Är det någon begränsing på hur många bilder man får ha i boken? Ingår bilderna i det pris som står för färgsidor?
** redigerat ***
Ser att du han posta info precis innan mig. tackar.
Senast ändrad: