AFJ
Aktiv medlem
volkers skrev:
sorry Anders, tänkte inte på de enkla alternativet med stående text... pinsamt
Inga problem. Det är lätt att missa det uppenbara när man skall ge support - jag vet av egen erfarenhet!
Mvh
Anders
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
volkers skrev:
sorry Anders, tänkte inte på de enkla alternativet med stående text... pinsamt
kpt skrev:
Just ja, jag är helt säker (på att jag tror!) att du kan låta det där fältet vara Dot Gain 20% eller om du vill Gray Gamma 2.2.
Jag har haft det kvar i Dot Gain 20% och tryckt ett flertal Pixopolis-böcker med Fogra27 där resultatet är klart godkänt.
volkers skrev:
Hej Mikael,
om du kan hitta "Load Gray" möjligheten i ditt version av CS så är tricket att också där väljer "ISO coated Fogra27" eftersom de är som du säjer - de finns inget "Black ink" att väljer ut.
Photoshop kommer själv att ändra namnet till "Black ink Fogra 27" när du laddar i profilen i rutan "Gray".
It´s a kind of magic... ;-)
//Volker
p.s. alternativ är Kjells method helt o.k.
Fesse skrev:
Tänkte bara kolla en grej med er som gjort många böcker. Jag har bara gjort en och använde då Pixiopolis-programet vilket funkade ok. Nu ska jag göra några öcker till och funderar på o köpa "Kjells PS-plug-in" Är det värt att göra det även om man inte är någon jättehejare på PS. Kan lite om PS och till min föra bok så redigerade jag bilderna där innan jag la in dom i programet. Är det värt de 300:- Eller rör det bara till det för mig som inte kan hela PS?
Fesse skrev:
Tänkte bara kolla en grej med er som gjort många böcker. Jag har bara gjort en och använde då Pixiopolis-programet vilket funkade ok. Nu ska jag göra några öcker till och funderar på o köpa "Kjells PS-plug-in" Är det värt att göra det även om man inte är någon jättehejare på PS. Kan lite om PS och till min föra bok så redigerade jag bilderna där innan jag la in dom i programet. Är det värt de 300:- Eller rör det bara till det för mig som inte kan hela PS?