Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eftre något år är man borta..förlåt

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Efter någåt år är man borta
Efter lite tid/år så tänkte jag komma tillbaka och lägga upp några bilder.
Har lagt upp en bild i kväll..men vart tog den vägen??
Hur kan någon se den?
Allt har blivit så otroligt uppdelat sen jag var in sist så jag hittar inget.
Funderar om nya medlemmar alls orkar bry sig.
Nåja..
Min tanke var inte att kritisera upplägget.
Men det skulle vara roligt veta var man hittar sista inlagda bild t ex.
Behöver alltså lite hjälp.
Mvh/-Anders

Vart lade du den? Vanliga bildkritik eller i någon pool?

Klicka på ditt namn uppe till höger under sökrutan.
Klicka sedan på fliken "profil". Då visas din profil som vi andra ser den. Övriga flikar tar dig vidare.

Oki doki
Man måste alltså söka nu.
Trodde man hittade efter nyinlagda.
Jag kan tydligen inte lägga i pol eftrsom jag inte kommenterat andras bilder.
Ändå har jag tidigare kommenterat tre gånger mer än jag fått.
Kunde kännas kul att först lägga upp
Hm..jasså..man kan inte på ett enkelt sätt hitta senast inlagda bild numer. Men däremot senaste inlägg..som torde vara en hel del större mängd:)
Ja..ja...jag får försöka lägga några komentarer då för att komma i ett intresseskåp.
Tack för info.
Mvh/-Anders

Ser jag svar

Funderar om jag kommenterar en bild att jag kan se ett svar.
Usch..jag har väldigt svårt att hitta från förr.
Hittar fortfarande inte senaste inlagda bild utifrån alla pooler eller vad det heter. Alltså senaste bild oavsett bild oavsett pool.
En klassiker..är den möjligheten verkligen borttagen.
Vet att bildköpare använde den funktionen. Åtminstone en av mina kompisar köpte en hel del bilder genom det. Bilder som han inte alls först tänkt sig. Inpulsköp är aldrig bra försökte jag säga:)
Hm..verkar väldigt uppdelat nu allt..vet egentligen inte vilken kategori som råkar få läsa det här:)
Men håll till godo
Mvh/-Anders

Förövrigt så är det ju för mig som "nykomling" ingen ide att bry mig om att kommentera andra bilder än i mitt eget genre.
För det ger mig ingen schans att få egna kommentararer.
Lite synd då jag fotar i en genre eftersom jag råkar bo där jag bor.
Men skulle gärna lägga mig i andra genre.
Nåja..det är väl troligen medlemmarna som påverkat alla förändringar sen jag la in en bild sist.
Så jag bara konstaterar motvilligt och möjligen tänker jag hur sidan förlorar mängden av medlemmar medan vissa som inte ens får pengar av sidan försöker ta åt sig en kakdel.

Varför finns inte medlemskapens medaljstege (och då menar jag inte fotokvallan utan bara penningstegen) på produkter.

Senast ändrad:
Hm förlåt igen
Hittade det på Butiken
Oki Doki
Det verkar lösa sig..
får fortsätta i morgon dock.
Har fortfarande inte hittat -senast inlagda bild oavsett pool-
Min kompis tänkte köpa några bilder som ingen annan vill ha.
Snåljåpen:)
Mvh/-Anders

Det verkar inte finnas något som visar - Sista inlagda bild.'
Konstigt.. det kan inte vara sant
Kan nån visa mig
Min kompis söker ingen speciell genre utan vill utan påverkan få en jävla massa bilder.
Jag lovade.
Finns det här eller inte.
Svårt att fatta att det tar så lång tid att få svar på en förhållandevis lätt fråga.
Möjligen borde man tycka att de som nu lever på sidan borde svara.
Jag är också en av de som betalar och tänker uppgradera.
MvH/-Anders

Det verkar inte finnas något som visar - Sista inlagda bild.'
Konstigt.. det kan inte vara sant
Kan nån visa mig
Min kompis söker ingen speciell genre utan vill utan påverkan få en jävla massa bilder.
Jag lovade.
Finns det här eller inte.
Svårt att fatta att det tar så lång tid att få svar på en förhållandevis lätt fråga.
Möjligen borde man tycka att de som nu lever på sidan borde svara.
Jag är också en av de som betalar och tänker uppgradera.
MvH/-Anders

Har inte svar på alla dina frågor men inser att du förmodligen ställer dina frågor i fel forumdel. För Fotosidan-frågor finns det ju kategorier som är mer "rätt", tex fotosidan.se-kategorin.

Att du inte får svar direkt kan ju bero på ovan, men förmodligen är det ingen inloggad som sitter på svaren. Trots allt, fyra timmar utan svar sent på kvällen, är inte så lång tid enligt mig. Sedan brukar det vara lättare att få svar på frågor om man håller sig till en fråga per tråd och åtminstone försöker vara tydlig i rubriksättandet vad det är man frågar om. För då ser rätt folk tråden och går in och svarar. Men men... Det här är bara vad jag tycker.

När det gäller att få och skriva kommentarer på bilder, finns det minst en forumtråd där detta debatteras framlänges och baklänges där du säkert kan få svar på varför det är som det är och hur personerna bakom Fotosidan.se har tänkt. Samma sak med bildpooler, kategorier och liknande.

Se dig själv som en nykomling på FS och se allt med "rensad hjärna", så hittar du nog lättare än att jämföra med hur det var förr. För saker och ting har ändrats och kommer säkert fortsätta ändras...

Välkommen tillbaka...

//M

Jag vet inte om det är det här du söker:
1) Klicka på länken "Bilder" uppe i vänster hörn under "Fotosidan Mötesplats för fotografer".
2) Då hittar du följande genvägar överst på den högra spalten:
- Slumpvalda bilder
- Alla nya poolbilder
- Slumpvalda bilder ur Favoriter
- Okommenterade kritikbilder
- Sök bilder

Via ovanstående länkar borde du hitta senast upplagda bilder.
Sajten har kanske blivit lite mer svårnavigerad åtminstone så här i början innan man vant sig. Det blir lite mer klickande och letande i jämförelse med tidigare.
Välkommen tillbaka i alla fall. :)
/Nonno

Oki doki
Ändå har jag tidigare kommenterat tre gånger mer än jag fått.
Mvh/-Anders

För ett tag sedan så tror jag att det gjordes någon form av nollställning, så allt man kommenterat försvann från statistiken. Hade själv inte lagt upp en bild till kritik på över ett år, men däremot givit en bunt kommentaren under samma tid. Efter nollställningen kunde jag inte lägga upp någon bild i och med att jag inte hade kommenterat något, enligt statistiken.

Som Mark Twain sade: "Det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik."

Vore intressant att veta om statistiken nollställs årsvis, månadsvis eller veckovis...

Ha' det!

Jag vet inte om det är det här du söker:
1) Klicka på länken "Bilder" uppe i vänster hörn under "Fotosidan Mötesplats för fotografer".
2) Då hittar du följande genvägar överst på den högra spalten:
- Slumpvalda bilder
- Alla nya poolbilder
- Slumpvalda bilder ur Favoriter
- Okommenterade kritikbilder
- Sök bilder

Via ovanstående länkar borde du hitta senast upplagda bilder.
Sajten har kanske blivit lite mer svårnavigerad åtminstone så här i början innan man vant sig. Det blir lite mer klickande och letande i jämförelse med tidigare.
Välkommen tillbaka i alla fall. :)
/Nonno

Ja, och under 2) ovan, -Sök bilder:
Tid: "Endast bilder som lagts in de senaste N dagarna"

/PeGe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar